Zoeken Vraag het forum

Hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • xMeems

Hoi! Ik loop al een tijdje bij de huisarts nu met een hoge bloeddruk, pijn op de borst, benauwd enz enz… de hele mikmak… mijn vader is onlangs overleden aan een hartinfarct. De angst is nu zo ontzettend groot dat ik het ook ga krijgen…. ik heb eerder ook al diagnose tietze gehad… nu de vraag.. moet ik nu doorgaan met behandelen? Eigenlijk wil ik liever een week een kastje om… maar wil me ook niet gek laten maken… ik heb een horloge om… die zo ineens een BPM van 47 laat zien… en dan weer 80, 91, en zo weer terug zakt naar 60, 57… en ik ben me er ook bewust van dat ik dat dus voel… en nu? Arts denkt dat het chronisch hyperventileren is…. maar ik ben niet overtuigd… ? Denk ik ?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo’n horloge is dus NOOIT betrouwbaar, bovendien is het normaal dat je hartslag de hele dag door wisselt. Je voelt dat dan ook omdat je daar de hele dag door mee bezig bent. Want eigenlijk kun je dat helemaal niet voelen.
    Doe de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    xMeems

Ik scoor 71 op de test… huisarts en psycholoog zeggen ook chronisch hyperventileren… maar op de 1 of andere manier ben ik nog lang niet gerustgesteld… ik blijf er maar over piekeren… en ik blijf maar bang..: iedere dag….  ik voel me zo moe, duizelig…. ik ben er zo zat van! Ik wil weer leven…. ook voor mijn kinderen…. op deze manier doorgaan zie ik niet zitten meer…

Reageren
    John (moderator)

Met een score van 71 kan ik je verzekeren dat het hyperventilatie is waar je last van hebt en niet je hart!

Reageren
    xMeems

Ik hoop dat je gelijk hebt 🙁

Reageren
Reageer op: Hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.