- Lokkkie14 november 2017 om 17:37
Hallo ik meet al maanden lang mijn bloedruk en bpm op . Mijn bloeddruk is goed , alleen mijn hartslag is al maanden lang in rust periode boven de 100/110 . Waardoor komt dit ? Me moeder zei dat ik dit al heel lang heb omdat me vader hart patient is heeft ze het vaker bij mij opgemeten omdat we zelf van die goeie opmeet apperaten hebben .. mijn vraag is waardoor heb ik constant zon hoge bloeddruk ? Waar door zou het kunnen komen ook al zit of lig ik rustig ? Zonder stress ? Ben 24 jaar een jongen en weeg 75 kilo en ben 182cm lang . Gr
3 reactiesReagerenLokkie14 november 2017 om 17:52Hoge hartslag / niet hoge bloed druk typte in het bericht vekeerd sorry
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2017 om 18:04Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga er toch maar eens mee naar de huisarts
ReagerenCatootje15 november 2017 om 00:04Bij zowel bloeddrukproblemen als je hartslag spelen factoren als voeding en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Zo zorgen de vele snelle suikers die veel mensen nuttigen voor allerlei ontregelingen. Stoffen als histamine en tyramine in je voeding kunnen ook klachten geven. Verder is gewoon keukenzout niet aan te bevelen. Tekorten aan allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen ook leiden tot tal van klachten. Bij de hartslag is onder andere magnesium betrokken en veel mensen hebben een tekort aan magnesium. Ook is de juiste ademhaling van belang. Veel mensen ademen te hoog en te oppervlakkig, wat een stressreactie geeft in je lichaam. Goed voor je lichaam zorgen kan het risico op ernstiger klachten in de toekomst verminderen.
Reageren