- DD6 februari 2020 om 15:43
Sinds kort voel ik mijn hart bij voor het in slaap vallen en liggen in mn nek bonzen, precies zeg maar op de plek waar ik lig. Ook kan ik heel goed mn hart voelen kloppen bij mn slapen.(als ik mn vingers erop leg)
Iemand enig idee, is dit normaal, oftewel merk ik het nu meer op, of heeft het een verband met bijv hoofdpijn die ik al 6 weken heb en spieren die overmoeid lijken,
Alvast bedankt
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 februari 2020 om 15:53het zal de hoofdpijn zijn. ga daarmee naar de huisarts
ReagerenDD6 februari 2020 om 16:26Bij de Arts ben ik al drie keer geweest. Bloedonderzoek, zelfs een neurologisch onderzoekje. Kwam niks uit. Met een verleden van foute houding veeleisende hobby en overgebruik spieren en stressvolle periode heb we t toch maar op de fysio gegooid. Ben ik mee bezig, maar heb t gevoel dat r bij mn nek echt iets vastzit. Normaal altijd sportief en energiek, nu enorm futloos, duizelig bij fietsen(vooral slechtzicht), tintelingen, en kan niet in slaap komen door t kloppen in de bovennek(specifiek achter het linkeroor). Die combo is nooit goed, klachten en slecht slapen, maar sinds ik weer mn ritme heb opgepakt zou je verwachten, zei de arts ook, dat t over zou gaan. Nog steeds zo kloppend als 6 weken geleden. De hoofdpijn is niet alleen links maar ook rechts (heb ook ontdekt dat mn holtes vastzitten (oren suizen en zit druk op)
Excuses voor het lange verhaal.
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2020 om 16:28Doe eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/DD6 februari 2020 om 16:37De Dokter nam zeer aan dat het inderdaad hyperventilatie zou zijn. En dat geloof ik zeer! Ben er in ieder geval actief mee bezig om er bewust van te zijn. Ik denk zelf ook dat de benauwdheid en slecht zicht misschien met hyperventilatie te maken hebben overdag. Alleen Savonds wordt ik weer bewust van het kloppen en slaat de angst toe. Heeft voor mij niet veel met de hyperventilatie te maken, al ben ik natuurlijk niet de expert.
ReagerenJohn (moderator)
6 februari 2020 om 16:44En toch zou het daar alles mee te maken kunnen hebben. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen
ReagerenCatootje6 februari 2020 om 19:31Een osteopaat kan vaak meer bereiken dan fysiotherapeut. En veel mensen hebben een lichte scheefstand van de atlas: die bovenste nekwervel. Een atlascorrectie kan dan zinvol zijn.
Om verder te ontspannen kan bijvoorbeeld yoga goed zijn.
Denk verder aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan voedingsstoffen. Een orthomoleculair therapeut zou je kunnen adviseren. Zou zeer matig zijn met zuivel en de geraffineerde suikers beter vermijden.
Eventueel medicijngebruik kan ook klachten geven. Verder kunnen electromagnetische velden, zoals van wifi, smartphone en electrische wekker, voor ontregeling in je lichaam zorgen. Slapen op een houten bed en matras zonder metalen erin is ook beter voor je gezondheid.
ReagerenDD8 februari 2020 om 18:18Bedankt voor de antwoorden!
ReagerenWouter30 november 2024 om 15:494 jaar later zie ik het bericht. Dezelfde klachten..
Reageren
Geen oplossing.
Vaak een beetje ziek hierdoor.
Jij al beterIkke20 april 2025 om 23:38Hier ook dezelfde klachten ik heb wel stress de laatste jaren bij jou al over?
ReagerenHaaj27 november 2025 om 00:25Hier hetzelfde sinds een paar dagen last van kloppen in nek hals en hoofd.
Reageren
Bij de arts geweest die denkt door stress wat ik wel heb maar ik vertrouw het nietHaaj27 november 2025 om 00:26Hier hetzelfde sinds een paar dagen last van kloppen in nek hals en hoofd.
Reageren
Bij de arts geweest die denkt door stress wat ik wel heb maar ik vertrouw het nietHaaj27 november 2025 om 00:26Hier hetzelfde sinds een paar dagen last van kloppen in nek hals en hoofd.
Reageren
Reageren
Reageren
Bij de arts geweest die denkt door stress wat ik wel heb maar ik vertrouw het niet