Zoeken Vraag het forum

Hartslag Fitbit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Harry

Mijn hartslag in rust is al enkele weken 75 volgens mijn Fitbit, dat was vroeger 71 tot 72. Mijn hartslag zit ook 9 tot 11 uur per dag in vetverbrandingszone, dat was ervoor gemiddeld 7 uren. Tijdens de nacht heb ik al enkele weken last van zweten. Moet ik mij daarover zorgen maken? Als ik geen Fitbit had dan zou ik het niet weten van mijn hartslag. Ik heb verder geen klachten.

4 reacties
    Reageren
    FTP

Een hartslag via een Fitbit of ander dergelijk horloge is niet altijd voor 100 procent correct. Het kan een aantal slagen per minuut verschillen van de werkelijkheid. Als je niet stil zit dan is je hartslag uiteraard hoger. Bij bijvoorbeeld trap lopen is je hartslag al snel 90 slagen per minuut. Het hangt er dus een beetje vanaf wat voor dingen je tijdens de dag doet. Als je bijvoorbeeld zittend werk doen dan zal je hartslag uiteraard doorheen de dag lager zijn dan wanneer je bouwvakker bent en de ganse dag weg en weer loopt. Dat kan de reden zijn dat je hartslag gedurende de dag in de vetverbrandingszone zit.

Ook door het feit dat je je nu zorgen begint te maken kan het zijn dat je hartslag wat hoger is. Je hebt immers stress en dat vergt energie van je lichaam.

Reageren
    John (moderator)

dat verschil is verwaarloosbaar. Dat kan in ieder geval geen klachten veroorzaken

Reageren
    Harry

Kan dat komen door stress? Heb nogal zenuwslopende weken achter de rug. En hoe stop ik dat zweten? Is wel vervelend. Ik slaap best wel goed nu, maar toch steeds dat zweten.

Reageren
    John (moderator)

Het zweten kan daar een gevolg van zijn. Je zult waarschijnlijk even moeten herstellen van de stress

Reageren
Reageer op: Hartslag Fitbit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.