Zoeken Vraag het forum

Kloppende aderen,pijn in de benen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daniel

Dag Beste mensen,

Allicht kan iemand van jullie mij verder helpen.
    Al 3 jaar sukkel ik met een vrij zwak hoofd en vele problemen,maandag ben ik voor de tweede keer geopereerd aan een afwijking op kno vlak.

Tevens heb ik al heel lang benauwdheidsaanvallen, overmatig zweten op sommigge momenten en de hele dag door van kloppende en bonkende aderen (zo voelt het) door mijn hele lichaam.
    Al 2 jaar last van mijn benen en regelmatig een pijn die vergelijkbaar is met groeipijn.
    Soms kloppen mijn aderen zo hard in mijn knie dat ik erdoor heen zak op dat moment.
    Net of mijn aderen uiteen springen op dat moment daar het net lijkt of er iets groots doorheen geduwd word.

gepaard met benauwdheid en zweten soms of zonder deze bijverschijnselen de hele dag door.

Mijn zeer goede kno arts weet daar verder geen raad mee, en de neuroloog neemt me niet echtserieus heb ik het idee.

Terwijl het een verontrustend effect geeft.

-cardiologisch nagekeken en oke bevonden, ook neurologisch was toendertijd niets gevonden wel afwijkingen mbt kno.

Hopelijk weet iemand iets meer over of van mede ervaringen en diagnoses.

gr

11 reacties
    Reageren
    Dokter.nl

Zoals ik wel vaker adviseer bij mensen met een gevoelige natuur, raadpleeg eens een homeopathisch of antroposofisch arts. Deze kijken veel holistischer en kunnen mogelijk bij de basis van je klachten uitkomen. Die behandeling kan veel meer opleveren dan de gefragmenteerde in de reguliere zorg.
    Sterkte!

Reageren
    Leon

De klachten die je beschrijft lijken op hyperventilatie. Dat zijn voornamelijk psychosomatische klachten als gevolg van zorgen en stress.
    Veelal helpt het om over de dingen die je dwars zitten te leren praten, onder professionele begeleiding of eens met een goed vriend(-in).

Reageren
    Leon

Hyperventilatie kan de vorm hebben van een aanval. Dit komt vrij veel voor. Een aanval van hyperventilatie gaat vanzelf over en is niet gevaarlijk.
    U herkent een aanval aan een benauwd gevoel, kortademigheid, hartkloppingen en pijn op de borst. Uw mond voelt droog aan. Veel mensen voelen zich duizelig en licht in hun hoofd. Verder kunt u angstig worden, tintelingen voelen in uw armen en benen, wazig zien of vlekken voor uw ogen zien. Andere bekende klachten zijn een slap gevoel in de knieën en een opgeblazen en warm gevoel in het hoofd. Na een aanval bent u erg moe.
    Iemand kan ook onbewust de hele tijd licht hyperventileren. Hij heeft dan alleen vage klachten: gespannenheid, onrust en somberheid.
    De oorzaak van hyperventilatie zijn meestal spanningen, emoties of psychische problemen. Door spanning, boosheid, angst of verdriet gaat u onbewust sneller ademhalen. Geschikte behandelingen zijn dan ook ademhalings- en ontspanningstrainingen bij een psycholoog, gedragstherapeut, fysiotherapeut of logopedist. Ook een training sociale vaardigheden kan helpen.

Reageren
    daniel

bedankt voor jullie adviezen welke ik zeker ter harte zal nemen!

Echter loop ik al bij spel, en zijn mijn klachten niet echt een vorm van aanvallen.

Veel van mijn anderen klachten komen overeen met een teekbeet.
    jaar geleden niet opgekerkt dat er al een week een teek in mijn buik zat in frankrijk.

Zou dat er mee te maken kunnen hebben.

Het zijn meer spatische bewegingen van mijn aderen.

Reageren
    brenda

laat het bloed controleren dan.
    brenda

Reageren
    Gert-Jan

Ik heb ook last van kloppende bloedvaten. Ik vermoedde dat het misschien door roken of oververmoeid kwam. Misschien door een hoge bloeddruk. Ook ik heb geen idee wat ik eraan kan doen.

Reageren
    Lucas

Ieder levens mens heeft kloppende bloedvaten, alleen zijn de meeste mensen zich er niet bewust van. Dus ofwel het kloppen is bij erg hard, ofwel je let er teveel op en het is helemaal gewoon.
    De huisarts kan onderzoeken wat het bij jou is. In bijna alle gevallen waarin dit symptoom beschreven wordt, blijkt het volledig onschuldig te zijn en is het de patiënt die er onnodig veel aandacht aan besteed.

De huisarts kan uitsluitsel geven.

Reageren
    Nancy

Niet ieder mens heeft kloppende bloedvaten in de zin waarin dit hier bedoeld is.
    Een kloppend bloedvat is wanneer de ader zichtbaar opzwelt en indeukt onder de huid en wel zo flink dat je het ziet en ook voelt.
    Het kan duiden op een aneurysma maar ook onschuldig zijn.

PS: niet alle medische klachten, die niet gelijk te verklaren zijn, zijn daarom psychisch….

al is deze gedachte erg in mode tegenwoordig, zelfs onder artsen…

Reageren
    Anoniem

Wanneer jullie dokters iets niet kunnen vinden, is het altijd hyperventilatie of het zit tussen uw oren. Neem de klachten verdorie eens serieus op!

Reageren
    Anoniem

Kloppende aderen in deze specifieke casus (gelet op de overige klachten) kunnen passen bij de ziekte van lyme. In andere gevallen kan het ook liggen aan een gevoeligheid voor lichamelijke gebeurtenissen.

Ik adviseer degene met de vraag om bloed te prikken op lyme, en met name naar de IgG waarden te kijken.

Reageren
    Caroline

Ik heb ook veel last van kloppende aderen in beide benen. Lijken wel luchtbelletjes. Daarna komt er kramp. Heb er vooral in rust veel last van. Gemiddelde van 10x vervelende kramp in de benen. De nachtrust word hierdoor ernstig verstoord.

Reageren
Reageer op: Kloppende aderen,pijn in de benen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.