- jul2 juli 2019 om 18:21
Beste. Ik ben een vrouw van 22 jaar en kamp sinds mijn 18 met extrasystolen. Ben in 2016 & 2017 onderzocht door 2 verschillende cardiologen (fietstest, echo, 24h holter, hartfilmpje)… en ze zeiden beide dat niets met mijn hart scheelt. Buiten de hartoverslagen dan (VESsen). Ik had ze in de periode van 2016/2017 veel. Maar toch niet genoeg voor een ablatie zei de cardioloog (ik denk 800 op een dag). Nu zijn ze inmiddels wel heel erg veel geminderdw. Sommige dagen totaal geen last, sommige dagen 1-10 per dag. Maar ze blijven me steeds angstig maken. Ik heb bang dat ik een hartprobleem of hartaanval etc zal krijgen. Is de kans groot dat ik dit krijg? En zou ik me opnieuw laten testen bij een cardioloog?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juli 2019 om 20:58Extra systolen kunnen vervelend zijn , maar zijn ongevaarlijk. Een hartaanval krijg je daar niet van
ReagerenRomy3 juli 2019 om 20:57ik weet precies wat je voelt. Ik heb ze ontdekt rond mijn 18de ben nu 39 en zijn alleen maar meer geworden. Ook cardioloog in en uit…..maken me ook angstig en raak erdoor geïrriteerd. Cardioloog zei een keer ik ga geen ablatie doen in een gezond hart.
ik heb het idee dat het rond mijn menstruatie erger is.
bij mij heette het supra ventriculaire extrasystole
Reageren