- Anoniem14 juni 2019 om 20:02
Hallo ik ben 24 met gezond bmi en vrij gezonde levensstijl. Ik maak me vaker zorgen om mijn hart, ben hypochondrisch en heb doktersangst.
Ik heb besloten dat ik sowieso over iets meer dan een week naar de huisarts ga om het hier over te hebben.
Nu heb ik af en toe een hardere ‘bons’ van mijn hart wat ik dan vaak in mijn keel voel. Dit lijkt wat meer te zijn geworden maar focus er ook op. Dit gebeurt bijna dagelijks een keer. Vaak kan ik wel iets bedenken waar dit door komt. Het is ook niet heftig oid.
Nu heb ik een rot dag dus wel stress maar tijdens het eten voel ik ineens mijn hart wat uit het ritme bonzen. Dit duurde misschien 5 seconden en toen was het over. Ik ging wel zweten door de paniek en hartslag bleef even verhoogd.
Is dit een reden om de huisartsen post te bellen? Moet ik mijn afspraak met de huisarts eerder doen of kan dit gewoon even wachten?
Heb dit ook wel eens eerder gehad maar omdat ik nu al gefocust was op die bosjes schrok ik hier van.5 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juni 2019 om 20:19Dat is toch puur van de stress/angst. Met je hart heeft dat niets te maken. Waarschijnlijk heb je gehyperventileerd.
ReagerenAnoniem14 juni 2019 om 20:23Dankjewel ik zat te eten en dacht net een beetje te ontspannen.. Hiervoor hoef ik dus niet de huisartsen post gelijk te bellen? Moest er wel door kuchen trouwens. En angst om een hartstilstand te krijgen hierdoor is vast niet nodig maar heb die angst helaas wel..
Kan dit wachten tot over anderhalve week?
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2019 om 20:25Daar hoef je de huisartsenpost niet voor te bellen.
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Anoniem14 juni 2019 om 20:35Volgens de test zijn er inderdaad aanwijzingen voor hyperventilatie echter had ik dat op dit moment echt niet door. En ik heb ook wel eens zulke stress en dan klopt mijn hart gewoon normaal. Of ergere stress zelfs.
Ik pieker vast weer te veel. Angst voor een hartstilstand of iets anders ergs is nu nu niet nodig?
Voel me op de stress na gewoon goed.
ReagerenJohn (moderator)
14 juni 2019 om 22:44Over je hart hoef je je geen zorgen te maken
Reageren