Zoeken Vraag het forum

Hartslag tijdens sporten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S

Ik ben onlangs terug begonnen met mijn conditie op te bouwen na een lange afwezigheid

Normaal speel ik basket

Ik ben terug beginnen wandelen op een loopband en ik merkte dat tijdens het wandelen aan het ‘normale’ tempo mijn hartslag heel erg schommelde. Soms ging het ongeveer 99 slagen, waarna het soms tot 140 ging en dan weer terug. Is dit normaal?

Ik pak bètablokker (emconor of zoiets) omdat ik last heb van hartverslagen. Ik merk dat mijn hartslag in rust dan ook heel traag is

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich niet ongewoon.
    Dat je hartslag in rust lager is, komt natuurlijk door de bètablokker.

Reageren
    rick

ik heb last bij het einde van een zware inspanning set in de krachttraining van hartverslag( mis een slag/of meerder  tussen de gewone hartslagen  in).kom dan ook met mijn ademhaling tijdens de krachtinspanning in de problemen en dan slaat mijn hart regelmatig over wat een naar gevoel is .het lijkt het begin van een hartritme stoornis (heb dit al 2 x gehad in de laatste 8 jaar) voor mijn gevoel MOET ik dan stoppen met de set omdat ik bang ben dat ik bjv. hart stilstand krijg . het is nu al 3 maanden hetzelfde en het neemt niet af.heb wel een lichte matralisklep lekkage .moet ik stoppen met de training of is hier wat aan te doen? heeft iemand dezelfde ervaring ?

Reageren
    John (moderator)

Het is toch vooral een teken daat je te zwaar traint. Je gaat namelijk hyperventileren

Reageren
Reageer op: Hartslag tijdens sporten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.