- S31 maart 2019 om 13:29
Ik ben onlangs terug begonnen met mijn conditie op te bouwen na een lange afwezigheid
Normaal speel ik basket
Ik ben terug beginnen wandelen op een loopband en ik merkte dat tijdens het wandelen aan het ‘normale’ tempo mijn hartslag heel erg schommelde. Soms ging het ongeveer 99 slagen, waarna het soms tot 140 ging en dan weer terug. Is dit normaal?
Ik pak bètablokker (emconor of zoiets) omdat ik last heb van hartverslagen. Ik merk dat mijn hartslag in rust dan ook heel traag is
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 maart 2019 om 14:45Dat is op zich niet ongewoon.
Reageren
Dat je hartslag in rust lager is, komt natuurlijk door de bètablokker.rick18 augustus 2020 om 18:43ik heb last bij het einde van een zware inspanning set in de krachttraining van hartverslag( mis een slag/of meerder tussen de gewone hartslagen in).kom dan ook met mijn ademhaling tijdens de krachtinspanning in de problemen en dan slaat mijn hart regelmatig over wat een naar gevoel is .het lijkt het begin van een hartritme stoornis (heb dit al 2 x gehad in de laatste 8 jaar) voor mijn gevoel MOET ik dan stoppen met de set omdat ik bang ben dat ik bjv. hart stilstand krijg . het is nu al 3 maanden hetzelfde en het neemt niet af.heb wel een lichte matralisklep lekkage .moet ik stoppen met de training of is hier wat aan te doen? heeft iemand dezelfde ervaring ?
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2020 om 19:41Het is toch vooral een teken daat je te zwaar traint. Je gaat namelijk hyperventileren
Reageren