Zoeken Vraag het forum

Spataderen bezemrijsvarices

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angela

goedeavond!,

Ik zoek hier even handige tips want ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Ik heb op mijn benen last van bezemrijsvarices. (Kleine spataderen net onder mijn huid) ze zijn bij mij in een snelle periode naar voren gekomen. Maar cellulitis ook terwijl ik veel sport en best gezond eet ( nouja de laatste 2 weken niet zo heel goed ziek geweest enzo) maar het wordt steeds erger. Ik denk dat de cellulitis door de nieuwe pil komt. Als ik namelijk een stopweek heb wordt het weer een stukje minder.  Aderen kunnen trouwens wel erfelijk zijn mijn moeder heeft er ook een paar weg laten spuiten. Maar daar wil ik niet aan beginnen mits ik er echt pijnlijke benen aan over hou.

Maar komt het mischien door dat ik nu in de winkel werk door veel staan ( al hoewel ik ondertussen erbij ook veel loop met de vracht) meer adertjes erbij krijg? En hoe kun je dit beetje voorkomen of kan dat niet?

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

“Maar komt het misschien door dat ik nu in de winkel werk door veel staan ( al hoewel ik ondertussen erbij ook veel loop met de vracht) meer adertjes erbij krijg?” Dat is helemaal juist. Ga naar de huisarts en bespreek het.

Reageren
Reageer op: Spataderen bezemrijsvarices
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.