- Sander11 juli 2018 om 14:41
Hoi
Ik heb een vraag, ben gister voor medicatiecontrole geweest en daar is 2x mijn bloeddruk gemeten, de eerste keer was het 164/73 en de tweede x was het 146/69, is dit te hoog? En heeft het te maken met mijn gewicht van 88kg bij 178cm?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 14:46de eerste keer was wat te hoog, dat kan een stressreactie zijn. De tweede keer is ook wat hoger, maar dat kan inderdaad aan je overgewicht liggen
ReagerenCatootje11 juli 2018 om 14:55Bij zowel overgewicht als bij bloeddrukproblemen speelt insulineresistentie een rol. Belangrijk is dan om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Medicijnen kunnen ook van invloed zijn. Veel medicijnen zorgen voor verliezen aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. En sommige medicijnen werken bijvoorbeeld ontregelend op het cortisol, wat ook klachten kan geven.
ReagerenSander15 juli 2018 om 23:33vrijdag laten meten bij de huisarts, was het toch weer 183/76, heb ook al prediabetes dus moet nu allemaal onderzoeken laten doen…Â echo van de lever, hometrainer onderzoek etc…
Reageren