- kirby120 juni 2018 om 23:04
Ik heb een half jaar de gecombineerde pil gebruikt en ben er sinds 2 weken mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik heb ergens in die periode vanwege mn armpijn een pijnlijke massage gekregen bij de fysiotherapeut in mn nek, rug en het gedeelte boven mn borsten. Nu lees ik in de bijsluiter en op internet dat je bloedstolsels van de pil kan krijgen en dat dit gevaarlijk is als je een massage krijgt omdat de stolsel los kan schieten naar je hart of hersenen. Nu weet ik niet of ik een stolsel heb. Maar wat als ik het wel heb maar geen voelbare symptomen heb? Ik ben hier erg ongerust over. Ik heb nu ook pijn boven mijn linkerborst waar gemasseerd is maar heb geen pijn aan de andere kant waar ook gemasseerd is.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juni 2018 om 23:35Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je hebt de pil maar een half jaar gebruikt
ReagerenCatootje22 juni 2018 om 18:40Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Daarbij is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Dit kan tot klachten leiden. Bij langdurig gebruik is die kans groter.
Reageren