Zoeken Vraag het forum

Hoge bloeddruk na zwangerschap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Irina40

hallo allemaal,

het volgende doet zich bij mij voor: in januari ben ik bevallen van mijn 2e kindje. Direct na de zwangerschap was mijn bloeddruk een beetje aan de hoge kant. Hier heb ik nooit eerder last van gehad. Ik ben nu 40 jaar oud. Nu, een half jaar later ben ik elke maand vlak voordat ik ongesteld moet worden extreem moe en vaak ook wat duizelig. Nu heb ik mijn bloeddruk laten controleren en. U lijkt vooral mijn bovendruk te hoog. De onderdruk is goed. Komt dit vaker voor na een zwangerschap? Wat is hier de oorzaak van en vooral, wat kan ik er tegen doen? Ik heb tijdens en voor de zwangerschap nooit bloeddruk problemen gehad, ook niet bij de zwangerschap van mijn eerste kindje..

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om te zeggen wat daar de oorzaak van is. Dat zou verder onderzocht moeten worden

Reageren
Reageer op: Hoge bloeddruk na zwangerschap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.