- maud27 mei 2018 om 16:22
ik heb de laatste tijd last gehad van paniekaanvallen en hyperventilatie nou is het zo dat ik door dit klachten heb ontwikkeld zoals als ik opsta na wat op de bank gezeten te hebben dat mijn hartslag opspringt alsof ik een sprintje trek ook is het mij opgevallen dat ik wanneer ik opsta een hartslag van rond de 60-70 in rust heb en na het avond eten in rust een hartslag van 80-90 heb hiervoor ben ik naar de dokter geweest en die zegt dat ik gewoon aanleg voor een hoge hartslag heb is dit dus een soort hartafwijking die als ongevaarlijk word beschouwd want in het nieuws lees ik alleen maar dingen dat mensen dood neervallen door hartafwijkingen die door doktoren als ongevaarlijk worden beschouwd ik krijg hierdoor echt het idee dat doktoren echt niet weten welke hartafwijking gevaarlijk is en welke niet ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 mei 2018 om 16:27dat zijn toch echt onschuldig verschijnselen…
ReagerenPeter29 mei 2018 om 03:34Je hartslag gaat altijd omhoog tijdens en na het eten, zelfs bij de geur van eten al. En ik kan het weten, want ik lag met 3 anderen wekenlang aan de hartmonitor en bij al ons vieren schoot de hartslag 15-20 slagen per minuut omhoog als het eten werd binnengebracht. Dat is ook heel normaal, want je lichaam moet voedsel gaan verteren, dus is er werk aan de winkel.
Reageren
Een hartslag van 60-70 in rust is overigens heel normaal en tijdens/na het eten is 90 ook heel normaal. Je maakt je zorgen om niets.