Zoeken Vraag het forum

hartslag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo ik heb een vraag over de hartslag ik heb zojuist de artikel over hyperventilatie gelezen en ik wil graag weten of een wat langzame hartslag bij hyperventilatie hoort want dat zie ik er niet bij staan ik heb altijd een. versnellende hartslag gehad bij een hyper aanval ik heb al een tijd stress en angstgevoelens en ik denk zelf dat ik chronische hyperventilatie heb

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een langzame hartslag hoort daar in principe niet bij

kijk eens op onderstaande link naar de mogelijke klachten bij CHV. Vergelijk je eigen klachten…

http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen

Reageren
    anoniem

ik heb het gelezen en zie heel veel van mijn klachten erbij staan. maar ik heb 2 dagen last van een kriebelhoest in de nacht en het gevoel dat mijn hartslag langzaam is vooral tijdens het slapen ik heb me hartslag gemeten vanmiddag en die was rond de 55 /60 daarna 70 / terwijl ik best gespannen en bang was daarbij was ik ook licht in me hoofd  ik heb eerder gelezen dat anderen mensen hier ook last van hebben een trage hartslag terwijl ze aan het hyperventileren zijn voor mij is het nieuw en ik vind het raar dat het er niet bij hoort kan het dan te maken hebben met een onregelmatige hartslag

Reageren
    John (moderator)

Misschien maak je je zelf onnodig bang.

50/60 in rust in een volstrekt normale hartslag. Alleen al door het meten kan de hartslag even later al hoger zijn. Je hartslag varieert de hele dag door. Je moet die niet voortdurend meten. Dat veroorzaakt alleen maar onrust.

Reageren
Reageer op: hartslag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.