Zoeken Vraag het forum

hartaanval?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Al even last van pijn aan mijn rug en soms een benauwd gevoel  of drukkend gevoel op de borst. Die komt zo maar opzetten. Ik heb wel last van paniek maar deze heb ik al veel beter onder controle. Ik heb ook soms tinitelingen in mijn benen en handen. Zou dit voortekenen kunnen zijn van een hartaanval??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zijn toch eerder klachten die door angst en hyperventilatie worden veroorzaakt

Reageren
    uhm

wat Tandor zegt is goed mogelijk, maar ik zou het niet bij voorbaat bagatelliseren omdat dit gevaarlijk is.

Als je het idee hebt dat het niet goed zit, ga dan naar de huisarts en vraag om een screening of je aderen ‘dicht’ zitten (aderverkalking). Vooral als je geen twintiger meer bent. Je lichaam geeft in zo’n geval wel degelijk voortekenen voordat er iets als een hartaanval gebeurt, en als je op tijd bent kan onderzoek de naderende aanval voortijdig detecteren waarna je geholpen kan worden.

Daarnaast; pijn in de rug heb je ook.. misschien kan je de arts ook vragen om controle (tast/luisteren) van de aorta. Tintelingen & plotse paniek kunnen ontstaan uit problemen met de aorta, door de aortareflex. (die plotseling de circulatie in een soort stressmodus kan zetten waardoor tintelingen en adrenaline)

De kans dat het iets is in de richting van wat Tandor zegt, is groter.

Reageren
    Catootje

Denk bij angst- en paniekklachten en de andere klachten die je hebt, ook aan de rol van je voedingspatroon en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Teveel snelle suikers en vooral geraffineerde suikers kunnen ontregelend werken. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Ook histaminerijke voedingsmiddelen, zoals kaas en zuurdesem kunnen klachten uitlokken. Verder tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stofjes als magnesium, vitamine B en D en nog tal van andere stofjes. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten.

Reageren
Reageer op: hartaanval?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.