- Andre v19 april 2018 om 17:14
Goedemiddag
Ik heb een vraag ik ben in 2014 gedotterd kranslag aders zaten voor 93 procent dicht 4 stends gehad dat dat het goed ging maar nee heel veel last gehad veel onderzoeken gehad in de lopende jaren nog een paar infarcten gehad weer een katherisatie gehad juni vorig jaar gehad alles was schoon ook nucliare onderzoek gehad daar toon de forse hartverkalkingen veel afgevoerd naar spoedpost ecg etc maar niks jonglseden van maart samen een gesprek gehad met huisarts en cardioloog en mijn vrouw Ze vonden dat elke onterecht naar de spoedeisende hulp ga omdat veel last hebt nu zeg de huisarts samen met de cardioloog dat ik klachten op de borst niet mag melden
1 reactieReagerenPeter21 april 2018 om 02:28Natuurlijk moet u dat wel melden. Het zou handig zijn als u een boekje bijhoudt met datums en tijden dat u last heeft en erbij schrijft welke last u heeft.
Reageren
Wat de artsen waarschijnlijk bedoelen is dat u enorme druk legt op de zorg door bij elk gevoel meteen spoedeisende hulp in te roepen terwijl zij niet zien dat daar medisch een aanleiding voor is. Dat kan ook gevaar opleveren voor mensen die wel spoedeisende hulp nodig hebben. Een ziekenauto kan immers maar op één plaats tegelijk zijn.
U bent, net als ik, zwaar hartpatient en dat brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee. We moeten ermee om leren gaan. Het hart is een ijzersterk orgaan en dat begeeft het niet zomaar. Als je even een aanval hebt is het een kwestie van goed (langzaam) buikademhaling toepassen.