- Lien6 april 2018 om 12:24
Beste,
Afgelopen maanden ervaar ik bijzonder veel stress en dit lijkt steeds erger te worden. Ik heb een angststoornis en in afwachting van therapie, gezien de wachtlijsten enorm lang zijn.
Ondertussen niets om de klachten te verlichten en sinds ongeveer een week zijn deze nog veel erger geworden: ik ben bang dat ik allerlei ziektes heb. Vanochtend bloed laten prikken voor de zekerheid en een doorverwijzing naar de cardioloog omdat huisarts een hart ruis hoorde.
Ondertussen is mijn hartslag in rust 80 tot 90, zelfs in mijn slaap (dit houdt mijn Fitbit voor me bij). Hartslag was vorige week nog wel af en toe 60-70.
Hartslag is dus flink toegenomen, maar de hoeveelheid stress dus ook. Is dit een reden tot zorg of hangt dit echt met elkaar samen?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 april 2018 om 12:45dat heeft toch alles met je angststoornis en waarschijnlijk hyperventileren te maken.
ReagerenPeter7 april 2018 om 03:27Dat hangt 100% met elkaar samen. Fitbit aan de kant leggen en lekker dromen over fijne dingen.
Reageren
60-70 is heel normaal, 80 is ook heel normaal. Hoe drukker je je maakt, des te hoger je hartslag oploopt.
Lichamelijk is er niets aan de hand.