- Jan3 april 2018 om 12:15
Afgelopen woensdag begon ik op het werk erg te hyperventileren omdat het leek alsof er een boer vast zat in mn keel na het eten. Ben toen naar de huisarts gegaan en weer rustig geworden.
De huisarts wijzde op een beginnende griep.
Na het avond eten die zelfde dag weer hyperventileren.
zondag leek het alsof ik een brok in mijn keel had de hele dag, dit is de volgende dag weggegaan.
Maandag avond na een film kijken kreeg ik opeens heel benauwd hoofd en leek het alsof ik een band om mijn hoofd had, die avond moeilijk kunnen slapen door lage hart slagen, hart ruis en kon me opeens niks herinneren en was erg duizelig.
Dus vanochtend naar de huisarts gegaan, hartslag en bloedruk gemeten, waren beide prima, werd ik door verwezen naar de cardioloog en bloedprikken.
Nu ik weer thuis ben en op bed lig heb ik last van een lichte druk op m’n linker borst en had even last van een zwak linker arm en ben ook duizelig en hart ruis lijkt wel.
Deze verschijnselen heb ik normaal nooit dus heb ook geen idee wat er nou precies aan de hand is
12 reactiesReagerenjan3 april 2018 om 12:16en ook een lichte druk op me linker ribben
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2018 om 12:20dat lijkt toch op hyperventileren.
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Jan3 april 2018 om 13:03score van 57 dus ik denk dan hyperventilatie?
Ik ga uiteraard zelf nog geen conclusies trekken.
Ik moet wel zeggen als ik andere dingen doe en bezig ben ik er totaal niet op let, zodra ik ga slapen let ik er erg op en word slapen dus ook erg moeilijk.
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2018 om 13:13dat is toch typisch voor hyperventilatie hoor….
ReagerenJan3 april 2018 om 13:25Ik heb nu wel een lichte knelling in mijn boven arm. Is dat normaal?
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2018 om 13:31Ook dat is een typisch verschijnsel
ReagerenJan3 april 2018 om 18:31John (moderator)
3 april 2018 om 19:01Ook dat past bij hyperventilatie…ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingoefeningen
ReagerenJan5 april 2018 om 05:16Er is inderdaad hyperventilatie geconstateerd door de arts.
Ik heb nu alleen een vraag, gister avond kreeg ik uit het niets opeens een gigantische honger met het gevoel alsof er een gat in m’n maag zat. Toen ging ik slapen en werd ik wakker door een trekkerig linker hand en pijn/opgezet gevoel rechts onderin me buik. Ik vroeg me af wat dit precies is?
ReagerenJan5 april 2018 om 05:26John (moderator)
5 april 2018 om 10:03Dat zou vanuit je maag kunnen komen.
Reageren
Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen ivm de hyperventilatiejan5 april 2018 om 15:48Heb afspraken gemaakt met de fysio, hopelijk gaat het er op vooruit vanaf nu!
Reageren