Zoeken Vraag het forum

Hart op hol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sanne

Afgelopen maandag sloeg mijn hart op hol tijdens inspanning. Hij ging zo snel dat hij wel 220 slagen per minuut bereikte. Omdat Ik hiermee wel bekend ben heb ik even gewacht voordat ik de huisartsenpost belde. Echter kreeg ik pijn in mijn linkerarm en last van mijn rug. De snelle hartslag hield nu 45min aan in plaats van de gebruikelijke 5 min. Toch maar gebeld en naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar was mijn hartslag gedaald tot 180 slagen per minuut. Ik ben pas 20 en ze verwees mij meteen door naar de hartbewaking. Daar aangesloten op apparaten. Bloed geprikt en een hartfoto gemaakt. Omdat ik koorts had (wat ik zelf niet had gevoeld, 38.9) hebben ze het gegooid om op de griep. Na 3uur mocht ik naar huis. Ik had echter helemaal geen griepverschijnselen. Omdat Ik vaker last heb van een hart dat op hol slaat vraag ik mij af wat nu wijsheid is om te doen.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je dus koorts had, kan dat de oorzaak zijn van de hoge hartslag. Bij inspanning en koorts is dat den normale reactie van je lichaam. Bespreek het met je huisarts en vraag eventueel om een 48 uurs holteronderzoek of een verwijzing voor de cardioloog.

Reageren
    Peter

Je hebt een overmatig hoge hartslag bij inspanning, hoger dan gemiddeld.
    Het is heel moeilijk daar iets over te verklaren, maar mocht je een holteronderzoek krijgen, zorg dan dat je je flink inspant als je dat ding draagt. Je wilt immers graag dat je dan ook last hebt van het op hol slaan, anders is het een vrij zinloze meting. Om de oorzaak te kunnen vaststellen moet het probleem zich wel tijdens de meting voordoen.

Reageren
    Sanne

Bedankt voor de reacties!!

Reageren
    Tim

Hou ook rekening met wpw. Dat heb ik ook gehad, doormiddel van ablatie weggehaald. Een bezoekje cardioloog kan geen kwaad.

Reageren
Reageer op: Hart op hol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.