- Sanne7 februari 2018 om 18:18
Afgelopen maandag sloeg mijn hart op hol tijdens inspanning. Hij ging zo snel dat hij wel 220 slagen per minuut bereikte. Omdat Ik hiermee wel bekend ben heb ik even gewacht voordat ik de huisartsenpost belde. Echter kreeg ik pijn in mijn linkerarm en last van mijn rug. De snelle hartslag hield nu 45min aan in plaats van de gebruikelijke 5 min. Toch maar gebeld en naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar was mijn hartslag gedaald tot 180 slagen per minuut. Ik ben pas 20 en ze verwees mij meteen door naar de hartbewaking. Daar aangesloten op apparaten. Bloed geprikt en een hartfoto gemaakt. Omdat ik koorts had (wat ik zelf niet had gevoeld, 38.9) hebben ze het gegooid om op de griep. Na 3uur mocht ik naar huis. Ik had echter helemaal geen griepverschijnselen. Omdat Ik vaker last heb van een hart dat op hol slaat vraag ik mij af wat nu wijsheid is om te doen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 februari 2018 om 18:24Als je dus koorts had, kan dat de oorzaak zijn van de hoge hartslag. Bij inspanning en koorts is dat den normale reactie van je lichaam. Bespreek het met je huisarts en vraag eventueel om een 48 uurs holteronderzoek of een verwijzing voor de cardioloog.
ReagerenPeter9 februari 2018 om 01:52Je hebt een overmatig hoge hartslag bij inspanning, hoger dan gemiddeld.
Reageren
Het is heel moeilijk daar iets over te verklaren, maar mocht je een holteronderzoek krijgen, zorg dan dat je je flink inspant als je dat ding draagt. Je wilt immers graag dat je dan ook last hebt van het op hol slaan, anders is het een vrij zinloze meting. Om de oorzaak te kunnen vaststellen moet het probleem zich wel tijdens de meting voordoen.Sanne9 februari 2018 om 09:36Bedankt voor de reacties!!
ReagerenTim9 februari 2018 om 10:00Hou ook rekening met wpw. Dat heb ik ook gehad, doormiddel van ablatie weggehaald. Een bezoekje cardioloog kan geen kwaad.
Reageren