Zoeken Vraag het forum

Meerdere hartoverslagen achter elkaar

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tante Betsy

Herkenbaar, ik had langere tijd last van hartkloppingen (getriggerd door stress en een traumatische ervaring).
    Ook was mijn hartslag blijkbaar chronisch te hoog en dit leidde op een avond (terwijl ik notabene heel rustig was) tot op hol slaan van het hart, alsof het een wild paard was dat tekeer ging in m’n borstkas. Dit werd gelukkig gemeten op de ECG want ik had 112 gebeld en heb nu dagelijks een betablokker met lage dosering. De diagnose was boezemtachycardie.
    Ik ben nu wel ook helemaal gerustgesteld na uitleg door de cardioloog dat die ritmmestoornis ongevaarlijk is. Zelfs bij het op hol slaan weet ik dat het niks is om ongerust over te zijn, de eerste keer was dit wel heel eng natuurlijk. De keren erna een extra betablokker genomen en rustig gaan liggen en het laten zakken.
    Maar ook ik heb nu ondanks de medicatie nog af en toe hartkloppingen tussendoor. Vooral als ik niet goed adem gedurende de dag en me te veel opwind over dingen (zelfs positieve ‘stress’ lokt het uit helaas). Ben mij vaak niet eens bewust hiervan. Stress doet echt heel veel met je lijf en wat een voorganger zegt, mindfullness is een goeie manier om dit los te laten (die spanning in je lijf). Maar het werkt niet altijd afdoende, soms moet ik toch een extra betablokker nemen als ik te veel over m’n grens ben gegaan.

Wendy

Hoi, welke medicatie heb je voor de boezemtachycardie? Heb je er nog last van?

Reageren
    Dominique

Ik heb ook enorm last gehad van hartoverslagen en hartkloppingen . Lange tijd te veel stress gehad en dagelijks alcohol drinken, ik had op een gegeven moment extrasystole met een ritme . Om de zoveel hartslagen sloeg hij over en dit hield 2 dagen lang aan. Na het minderen van alcohol en minder stressen werd het beter maar ik maak me nog steeds wel zorgen , ook voel ik mijn hart soms door mijn hele lichaam kloppen . Ergens vind ik het fijn om ervaringen van anderen te lezen daarom deel ik die van mij ook . En zoals een ander al zei : mindfullness en ontspanningsmeditatie helpt bij mij heel erg bij de angsten en de onrust uit mijn lichaam te krijgen . Sterkte allemaal met deze vervelende ervaring!

Reageren
    streskip

Alles wordt steeds op hyperventilatie gegooid

Reageren
    streskip

altijd is het hyperventilatie, wel een snel antwoord elke keer

Reageren
Reageer op: Meerdere hartoverslagen achter elkaar
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.