Zoeken Vraag het forum

Redelijk bang! Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Femke

Normaal doe ik dit niet. Maar heb al twee dagen last. Heb in heel het forum geen antwoord gevonden. Daarmee dat ik mijn klachten eens op een rijtje ga zetten.
    Ik heb de laatste twee dagen last van mijn hart denk ik. Ik heb steken onder mijn linker borst als ik beweeg heb ik pijn mijn linker arm of toch een vreemd gevoel. Ook heb in wat last van mijn linker zij dat doorstraalt naar de rug. Ik ben ook redelijk licht in mijn hoofd precies een beetje ijl. Ook heb ik soms een borrelend gevoel rond mijn hart. Na het eten heb ik altijd oprispingen zelfs van een klein snoepje.
    Ik maak me toch wat zorgen. Ik ben nog jong rond de twintig maar deze gevoelens stan me niet echt aan! Kan iemand mij helpen

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je veel stress f spanningen? Maak je je vaker druk om vervelende ziekten?
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Femke

Ja dat doe ik inderdaad heb wel rap bang om een ziekte te krijgen

Reageren
    John (moderator)

Heb je de test ook al gedaan?

Reageren
    femke

ja deze heb ik gedaan en was net positief. maar ik heb het gevoel dat ik rustig was. ik ben net ook met mama gaan wandelen tijdens het wandelen had ik heel fel pijn mijne linker arm. Nu heb ik nog steeds pijn aan mijn arm, soms mijn adem niet goed krijgen en pijn mijne rug. terwijl ik gewoon zit en mij niet aan het opjagen ben.

Reageren
    John (moderator)

dat is juist een kenmerk van hyperventilatie. Ga met de klachten naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen en voor je angsten naar de huisarts.

Reageren
    femke

dus die pijn aan mijn arm en dat licht gevoel in mijn hooft komen niet van mijn hart

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor

Reageren
    John (moderator)

Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal kunnen ontstaan.
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
Reageer op: Redelijk bang! Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.