Zoeken Vraag het forum

Rood/blauwe plekjes bij zoon van 9 jr

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem R

Mijn zoon van 9 jaar heeft al een maand rood/blauwe plekjes in de huid. Het begon op zijn armen, en benen maar het blijft zich uitbreiden naar rug, liezen, oksels en billen. Ze jeuken niet en hij is ook niet ziek.
    Hij heeft al enkele dagen anti-allergie medicatie gehad, maar zonder resultaat. De eigen huisarts heeft geen verklaring voor de plekjes en denkt nu dat het huidgriep is. Maar ik denk dat het iets met de bloedstolling is. We moeten het nog 2 weken aankijken en anders door naar de dermatoloog….
    Komt iemand deze klachten bekend voor?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over t zeggen. Is er een reden waarom je aan bloedstollingsproblemen denkt? Komt het in de familie voor? Heeft de huisarts een bloedonderzoek gedaan?

Reageren
    Anoniem R

Nee de huisarts heeft nog geen bloedonderzoek gedaan.

Ik heb dat vermoeden, omdat het een soort kleine bloeduitstortingen zijn die ook niet wegdrukbaar zijn.

En ze zitten echt onderhuids….

Hij heeft geen jeuk en is verder niet ziek gelukkig, maar het is erg vreemd…

Reageren
    John (moderator)

Je huisarts had toch wel een bloedonderzoek kunnen laten doen, vooral als hij/zij niet weet wat er aan de hand is. Ga eerder terug en vraag om de verwijzing als de klachten toenemen.

Reageren
    Anoniem R

Ja dat dacht ik ook, ik kijk het deze week nog aan en als het niet veranderd of nog erger wordt neem ik maandag contact op .

Dank je voor je reactie.

Reageren
Reageer op: Rood/blauwe plekjes bij zoon van 9 jr
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.