- Debbie26 mei 2017 om 12:10
Goedemiddag,
Ik zal direct maar met de deur is huis vallen. Ben sinds enkele jaren bang geworden, na een paar angstige momenten in mijn naaste omgeving.
Ik vertrouw daardoor mijn lichaam niet altijd meer. Meestal kan ik goed relativeren. Maar nu.. Het lukt me even niet. En ik wil niet direct naar de huisarts rennen.
Ik ben overigens een vrouw van 44 jaar.
Waar het om gaat… Ik voel duidelijk mn hart in mn buik kloppen. Dat schijnt normaal te zijn als je ligt (ook als je, zoals ik, overgewicht hebt?).
Maar ik ben er op de 1 of andere manier op gefocused. Paar dagen erna lees ik bij toeval iets over een buik aneurysma. En hoppa, daar is mijn angst. Voelen, proberen, lezen etc.
Pal boven mn navel is het bij iedere uit ademing heel goed te voelen. Maar goed, dat schijnt dus normaal te zijn. Oo als je beide handen zo’n 5 cm van elkaar af houdt neem ik aan? Ik bedoel dat ik het in een breedte van 5 cm kan voelen. Dat trilt/klopt denk ik nl nog wel wat verder voelbaar door)
Maar… Nu viel me de laatste dagen wat vreemds op. Als ik op mn rug lig, beide handen net boven mn navel, buik zet bij inademing goed uit, hartslag amper voelbaar, logisch lijkt mij. Maar dan de uitademing… Hoe dieper ik uit adem hoe beter voelbaar. Logisch, je komt dichterbij “binnen in”.
Maar… En daar zit t m in… Als ik voledig uitgeademd heb, verschiet er iets onder mijn handen naar boven. Mn handen ploffen dan als het ware een stukje naar beneden. Is dat normaal? Voelt als een soort rond balletje. Zijn dat spieren of…. En of dat moment is de hartslag ook minder goed waar te nemen. Ikzit me waarschijnlijk weer druk om niks te maken. Maar ik twijfel en wordt er angstig van.
Nu heb ik een hele tijd zitten voelen, en mn buik voelt me toch warm aan… Wat ook weer logisch is natuurlijk.
Pfff… Ik hoop dat iemand me even wat gerust kan stellen…
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 mei 2017 om 12:53Wat je in je buik voelt, is de darmslagader. Dat is heel normaal. Je geeft zelf aan dat je overgewicht hebt, dus een aneurysma zou je in dat geval helemaal niet kunnen voelen.
ReagerenDebbie26 mei 2017 om 15:24Beste Tandor,
Dank je wel! Ik waardeer je reactie enorm!
En die “bult” die onder mn vingers “wegfloept”, dat is darm, spieren…
Ik kan mijn hartslg overigens ook alleen daar voelen als ik lig. Staand niet.
Nu nog van die onzekerheid af komen…
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2017 om 17:09Ik kan mijn hartslg overigens ook alleen daar voelen als ik lig. Staand niet. Dat is dus heel normaal.
Wat wegfloept, zullen waarschijnlijk idd je darmen zijn.
ReagerenDebbie27 mei 2017 om 23:36Dank je wel!
Reageren