Zoeken Vraag het forum

hartkloppingen in buik en hoofd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • judith

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of het normaal is dat je je hart voelt kloppen in je buik? ik heb het vooral als ik op mijn buik lig (ik slaap op mijn buik) maar soms ook zomaar ineens. ter hoogte van mijn navel voel ik dan mijn hart kloppen. ik voel het als ik me hand er niet op leg en als ik mijn hand er wel op leg. een paar mensen hebben aan mijn buik gevoeld en die voelden het ook.

verder voel ik als ik lig ook mijn hartslag in mijn hoofd. zonder dat ik verder hoofdpijn heb. dat kan ik ook echt voelen als ik mijn hand op mijn hoofd leg. laatst deed ik mijn dekbed over mijn hoofd en toen bewoog zelfs mijn dekbed er een beetje van.

ik vind het erg vreemd is dit normaal?

groetjes,
    judith

5 reacties
    Reageren
    Pien

Ik zou je bloeddruk eens laten controleren bij de HA.

Groet Pien

Reageren
    Beautje1999

Ik heb dit soms inderdaad ook, hoewel ik volgensmij niet echt mijn hartslag in mijn hoofd voel (behalve na rennen of zo)… Geen idee of het raar is, denk niet dat het heel gevaarlijk is, maar ik zou het voor de zekerheid wel even laten chekken bij de huisarts.
    Succes!

Reageren
    Judith

Mijn bloeddruk is al regelmatig gemeten, toen ik aan de Ritalin was werd dit altijd gemeten. Daar is nooit wat bijzonders ontdekt. Ik gebruik nu geen ritalin of andere medicijnen maar dat ik ermee gestopt ben kan er niet mee te maken hebben, want ik ben al best een tijd gestopt en daarna ook nog weleens gecontroleerd.

Bij mij is het wel echt duidelijk het ritme van mijn hartslag wat ik voel. Ik zat ook al te lezen over die vaatziekte dat je aorta verwijd is en dat die kan scheuren enzo.. niet echt een prettig idee…. als ik er nog lang last van blijf hebben inderdaad maar eens langs de huisarts misschien.

is het wel normaal dat je hm ook in je hoofd voelt zoals ik hier boven schreef?

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,
    Judith

Reageren
    Judith

aneurysma was het die vaatziekte.

Reageren
    jan

`ik ben met spoed opgenomen geweest in het ziekenhuis ,had heel veel pijn in de buik en rug ,en heel hoge bloeddruk  210-105 normaal 115-70 hele nacht in het ziekenhuis geweest konden niks vinden , smorgen bloeddruk weer normaal.En mocht weer naar huis , maar de pijn bleef echt zeurderig , toch een echo laten maken , en wat bleek een iets vergrote aneurysma en met een jaar weer een echo laten maken

Reageren
Reageer op: hartkloppingen in buik en hoofd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.