- Angsthaas00716 mei 2017 om 14:18
Zit momenteel een kleine 5 weken met een sterke druk op de borst(links vooral) en hals (soms ook achhterhoofd). Het is niet constant. Aantal keren per dag. Bij opstaan, gedurende nacht en ergens begin avond (verschilt soms). Hartslag is gedurende druk ook iets hoger en voelt beetje onrustig aan. Hartstreek doet ook pijn alsof er van binnen een blauwe plek zit.
-hart is onderzocht (ecg, echo, inspanningstest, holter). Niks. Ik dacht misschien toch angina pectoris. Maar de cardioloog zei nee ik heb je ecg uitvoerig onderzocht terwijl je aan het rennen was en pijn op de borst voelde.
-volgende week maandag gastroscopie (zie ik erg tegen op).
Laatst bukte ik voorover en opeens kreeg ik een stoot (hartslag) en ging mijn hart tekeer (denk 140 slagen) en ontstond dezelfde druk alleen nog erger in borst en hals. Na half minuut hartslag onder controle.
Kent iemand deze klachten? Ik heb soms het gevoel dat het om lucht of luchtdruk gaat. De huisarts zegt stress.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 mei 2017 om 14:32Stress zou heel goed kunnen, maar maagklachten zouden het ook kunnen veroorzaken
Doe eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAngsthaas00716 mei 2017 om 16:15Ik zie erg op tegen de gastroscopie. Alleen wil het toch uitgezocht hebben. Heb nu zeker al ruim 1,5 jaar last van maagzuur. Slik hier bepaalde periodes (bij veel last) omniprazol of pantoprozol voor. Los van de druk heb ik ook al evenlang last van pijn in de borststreek. Die pijn is niet altijd hetzelfde en goed voelbaar als ik alle lucht uit mijn longen adem en mijn borst plat wordt. Op dat moment is het vooral bovenkant borstbeen erg gevoelig. Vorige huisarts dacht syndroom tietze. Maar die tietze verklaart niet direct al mijn andere klachten 🙁
ReagerenAnoniem20 mei 2017 om 17:13Ik heb precies dezelfde klachten Angsthaas007, ook een drukkend gevoel op vooral de linkerborst. Wanneer ik voorover buk krijg ik ook het gevoel of er iets tegen mijn hart aan drukt en krijg het ook benauwd. Ik heb ook een echo en gastroscopie gehad maar kwam niets uit. Ook op cardiaal gebied ben ik helemaal nagekeken, in het begin dacht ik ook echt iets aan mijn hart te mankeren maarvolgens de cardioloog zou het bij mij ook met Syndroom van Tietze/Costochondritis te maken kunnen hebben. Hoewel ik nog steeds niet echt een duidelijke diagnose heb gekregen. Verkrampte borstspieren of tussenribspieren, zeg het maar…..Misschien dat er nog mensen zijn op dit forum die een idee hebben. Het verziekt mijn leven nu al 15 maanden en ik weet nog steeds niet wat me mankeert.
Reageren