- anoniem10 april 2017 om 20:30
Ik had vandaag weer gewerkt (niet fysiek zwaar werk). Na het avondeten maak ik altijd nog een wandeling van 20 minuutjes, vanavond ook. Toen ik terug was startte ik mijn pc op en ging zitten. Ik voelde me best wel even moe na die wandeling, ik had ook wat slecht geslapen vannacht. Na een tijdje voelde het net alsof mijn hart stopte met slaan en ik werd toen even heel licht in mijn hoofd, alsof ik out zou gaan. Ik ben nog nooit flauwgevallen trouwens, dus weet niet hoe dat voelt. Ik schok me kapot, echt zo’n angstaanjagend gevoel kreeg ik. Opeens klopte mijn hart een paar keer heel krachtig en daarna ging het weer beter. Mijn handen begonnen even te trillen, maar dat kan ook van de schrik zijn. Ook voelde ik nog even wat tintelingen en een soort van lichte spierpijn in mijn rechterbovenarm wat vrij snel verdween. Kan dit ook hyperventilatie zijn ? Van schrik focuste ik me gelijk op mijn ademhaling om even een paar keer rustig in en uit te ademen. Ik ben hier best wel van geschokken, is dit ernstig? Ik ben 30 jaar en doe niet aan sport, dus mijn conditie is niet zo goed.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 april 2017 om 20:35Ik denk toch eerder dat het een aanval van hyperventilatie was.
Reagerenanoniem10 april 2017 om 22:37Ja ik hoop ook dat het dat is. Maar ik ben er wel van geschrokken.
Ik heb net even mijn bloeddruk gemeten met zo’n bloeddrukmeter die we ooit gekocht hadden:
Bovendruk 99
Onderdruk 73
Hartslag 68Maar goed is volgens mij vrij normaal, bloeddruk is altijd al wat aan de lage kant geweest.
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2017 om 22:59Daar is niks mis mee.
Doe eens de test op: Â https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenCatootje11 april 2017 om 09:21Je voeding zou kunnen meespelen. In het westen eten we vaak teveel suikers, waardoor je bloedsuikerspiegel kan gaan schommelen, wat weer allerlei klachten kan geven. Kan misschien zijn dat je wat tekorten hebt. Had vroeger, toen ik in behandeling was voor mijn eetstoornis dat ik duizelig werd na het eten. Ik denk door mijn ontregelingen en bepaalde tekorten. Beter goed voor je gezondheid zorgen.
Reageren