Zoeken Vraag het forum

Hart deed raar .. eng moment

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Ik had vandaag weer gewerkt (niet fysiek zwaar werk). Na het avondeten maak ik altijd nog een wandeling van 20 minuutjes, vanavond ook. Toen ik terug was startte ik mijn pc op en ging zitten. Ik voelde me best wel even moe na die wandeling, ik had ook wat slecht geslapen vannacht. Na een tijdje voelde het net alsof mijn hart stopte met slaan en ik werd toen even heel licht in mijn hoofd, alsof ik out zou gaan. Ik ben nog nooit flauwgevallen trouwens, dus weet niet hoe dat voelt. Ik schok me kapot, echt zo’n angstaanjagend gevoel kreeg ik. Opeens klopte mijn hart een paar keer heel krachtig en daarna ging het weer beter. Mijn handen begonnen even te trillen, maar dat kan ook van de schrik zijn. Ook voelde ik nog even wat tintelingen en een soort van lichte spierpijn in mijn rechterbovenarm wat vrij snel verdween. Kan dit ook hyperventilatie zijn ? Van schrik focuste ik me gelijk op mijn ademhaling om even een paar keer rustig in en uit te ademen. Ik ben hier best wel van geschokken, is dit ernstig? Ik ben 30 jaar en doe niet aan sport, dus mijn conditie is niet zo goed.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch eerder dat het een aanval van hyperventilatie was.

Reageren
    anoniem

Ja ik hoop ook dat het dat is. Maar ik ben er wel van geschrokken.

Ik heb net even mijn bloeddruk gemeten met zo’n bloeddrukmeter die we ooit gekocht hadden:

Bovendruk 99
    Onderdruk 73
    Hartslag 68

Maar goed is volgens mij vrij normaal, bloeddruk is altijd al wat aan de lage kant geweest.

Reageren
    John (moderator)

Daar is niks mis mee.

Doe eens de test op:  https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Catootje

Je voeding zou kunnen meespelen. In het westen eten we vaak teveel suikers, waardoor je bloedsuikerspiegel kan gaan schommelen, wat weer allerlei klachten kan geven. Kan misschien zijn dat je wat tekorten hebt. Had vroeger, toen ik in behandeling was voor mijn eetstoornis dat ik duizelig werd na het eten. Ik denk door mijn ontregelingen en bepaalde tekorten. Beter goed voor je gezondheid zorgen.

Reageren
Reageer op: Hart deed raar .. eng moment
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.