- Anoniem9 april 2017 om 14:00
hallo,
sinds korte tijd een ongemakkelijk gevoel op me borst en veel pijn in me boven armen daarnaast het gevoel alsof ik moet overgeven.
nou ben ik zelf 29 jaar en is ben ik bij de dokter geweest en die zegt dat het niet me hart is ( hartslag klonk goed en bloeddruk 100/70)
nou vroeg ik me af weet iemand wat dit kan zijn ?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 14:39Heb je veel stress of spanningen? Hoe oud ben je? Ben je man of vrouw?
Doe eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenAnoniem9 april 2017 om 15:14ik ben een man en 29 jaar oud
voor de rest niet zoveel stress ja alleen momenteel van die pijn die ik heb alleen die pijn in me armen komt soms heel hevig en soms geen last van
groetjes
ReagerenTandor9 april 2017 om 15:17Had je de test ook al gedaan
ReagerenAnoniem9 april 2017 om 15:27ja daar kwam een score van 44 uit.
maar is er een mogelijkheid dat het het hart kan zijn ? Want ik heb hier verder nergens last van gehad en ze hebben me onderzocht bij de dokter en hij zegt dat dat niet het geval is
ReagerenJohn (moderator)
9 april 2017 om 16:38Ik denk ook niet dat het je hart is, maar dat je hyperventileert. je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.
Kijk hier eens welke klachten er allemaal kunnen ontstaan door hyperventilatie:
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html
ReagerenCatootje13 april 2017 om 22:47Veel mensen denken in termen van ziekte en medicijnen. Beter zou zijn om te kijken naar de oorzaken. zo kan je dagelijkse voeding van invloed zijn. In het westen eten we vaak teveel geraffineerde suikers, wat kan zorgen voor schommelingen in de bloedsuikerspiegel, wat weer allerlei klachten kan geven. Beter wat meer complexe koolhydraten en bij elk eetmoment ook wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels eten. Beter dus bijv yoghurt met suikervrije muesli dan een koekje. Dat zorgt voor een langzamere opname van de suikers en dus minder schommelingen.
Daarnaast kunnen er tekorten bestaan. zoals magnesium, zink, vitamine B en D, omega 3 en nog tal van andere stoffen. Ook heeft je lichaam allerlei aminozuren nodig om goed te kunnen functioneren. Zo had ik zelf hyperventilatieklachten en duizeligheid door een tekort aan vitamine B12. Een tekort aan vitamine d kan soms een druk op de borst teweegbrengen.
Ook lichaamsbeweging is belangrijk om lekker in je vel te zitten. Verder kunnen electromagnetische velden, zoals van wifi, een stressreactie geven in je lichaam.
Reageren