- anoniem27 januari 2017 om 21:04
hallo ik wil graag meer weten over een hoge onderdruk en wat dat precies inhoud ik heb al paar dagen last van een hoge onderdruk en me boven druk is normaal 120 onderdruk 101 tweede meting 94 heb ook last van hoofdpijn kan het hier door te maken hebben? al vast bedankt
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 januari 2017 om 21:19Daar kun je klachten van krijgen want dan heb je last van hoge bloeddruk. Ga dus naar de huisarts
Reagerenanoniem28 januari 2017 om 09:17ik ben voor de hoofdpijn bij de huisarts geweest maar die zei dat het spanningshoofdpijn is en voor de bloeddruk heb ik niks gekregen wel heb ik zelf gevraagt voor een bloedonderzoek om te kijken waar die hoge bloeddruk van komt. ik heb al dagen last van zware hoofdpijn en misselijkheid ik dacht zelf ook dat het door de hoge bloeddruk komt ik wou er wat meer over weten of je door spanningshoofdpijn bloeddruk omhoog gaat of juist door dat je bloeddruk hoog is hoofdpijn krijgt
ReagerenCzar28 januari 2017 om 09:30Nou, in het ziekenhuis worden ze niet wild van 101, dan mag je gewoon naar huis. Tweede meting 94 zegt het al, je onderdruk wisselt per minuut. Als je iets lekkers ruikt, BOEM, gaat je hart te keer en dus ook je bloeddruk omhoog.
Als het niet structureel is, dan zegt een meting niks.
Reageren
Als het wel structureel is, dan mot je naar de huisarts, liefst met al je gemeten waarden.John (moderator)
28 januari 2017 om 11:17Als het spanningshoofdpijn is, omdat je veel stress of spanningen hebt, kan je bloeddruk wel omhoog gaan. Het kan ook andersom zijn. Hoge bloeddruk veroorzaakt dan hoofdpijn.
Ga toch terug naar de huisarts en vraag dan om een 24 uurs bloeddrukmeting.
Reageren