Zoeken Vraag het forum

onderdruk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

hallo ik wil graag meer weten over een hoge onderdruk en wat dat precies inhoud ik heb al paar dagen last van een hoge onderdruk en me boven druk is normaal 120 onderdruk 101 tweede meting 94 heb ook last van hoofdpijn kan het hier door te maken hebben? al vast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Daar kun je klachten van krijgen want dan heb je last van hoge bloeddruk. Ga dus naar de huisarts

Reageren
    anoniem

ik ben voor de hoofdpijn bij de huisarts geweest maar die zei dat het spanningshoofdpijn is en voor de bloeddruk heb ik niks gekregen wel heb ik zelf gevraagt voor een bloedonderzoek om te kijken waar die hoge bloeddruk van komt. ik heb al dagen last van zware hoofdpijn en misselijkheid ik dacht zelf ook dat het door de hoge bloeddruk komt ik wou er wat meer over weten of je door spanningshoofdpijn bloeddruk omhoog gaat of juist door dat je bloeddruk hoog is hoofdpijn krijgt

Reageren
    Czar

Nou, in het ziekenhuis worden ze niet wild van 101, dan mag je gewoon naar huis. Tweede meting 94 zegt het al, je onderdruk wisselt per minuut. Als je iets lekkers ruikt, BOEM, gaat je hart te keer en dus ook je bloeddruk omhoog.

Als het niet structureel is, dan zegt een meting niks.
    Als het wel structureel is, dan mot je naar de huisarts, liefst met al je gemeten waarden.

Reageren
    John (moderator)

Als het spanningshoofdpijn is, omdat je veel stress of spanningen hebt, kan je bloeddruk wel omhoog gaan. Het kan ook andersom zijn. Hoge bloeddruk veroorzaakt dan hoofdpijn.

Ga toch terug naar de huisarts en vraag dan om een 24 uurs bloeddrukmeting.

Reageren
Reageer op: onderdruk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.