Zoeken Vraag het forum

Enorm veel hartoverslagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • barth

@Jacolien

Ja, bij rust neem je ze meer waar, Maar ook als je ze niet zo erg waarneemt kan je extrasystolen hebben, maar heb je er minder last van als je ze hebt.

En ja, ik denk dat je er nu nog steeds op kan vertrouwen dat die extrasystolen onschuldig van aard zijn. Ik heb inmiddels ook begrepen dat PACs nog onschuldiger van aard zijn dan PVCs,

groet

Willy

Ik voel ze ook constands en de arts gooit het altijd op stress nu maak ik me ook heel gauw druk om alles tot ze vaak zeggen doe toch eens rustig en als iemand iets ergs verteld ben ik er helemaal uit dus toch een strasskip🤷‍♀️

Reageren
    jacolien

Wat kan een uitlokken factor zijn om na lange tijd zonder hartoverslagen. Nu deze wel weer te hebben. En alle gevolgen van overslagen te voelen zoals angst en zere linkerarm?
    Ik drink geen alcohol of cafeïne of theine

Reageren
    Willy

Ik heb heel geregeld heel vervelend ik word er angstig van

Reageren
    jacolien

Ik voel er soms ook 3 achter elkaar……en dan slaat paniek helemaal toe

Reageren
    jacolien

Ik voel er soms paar achter elkaar!!!!! Heeft iemand dit ook?

Reageren
    Willy

Ja ik heb dat zeer geregeld!!!!

Reageren
    jacolien

Als ik bezig ben weinig tot geen last. En zodra ik zit. Pats boem………..gelijk overslagen………ik wil er zo graag vanaf😪😔

Reageren
    Peter

Ik stond vandaag mij aan te kleden. Werd duizelig en licht in.t hoofd, toen ik recht wou gaan staan. Stevig het bed vasthoudend. 3 keer op bed gelegen en opgestaan, weer duizelig enz. Na 3 keer was t over. Duurde een paar minuten. Is dit bloeddruk daling of stress?

Reageren
    Peter (huisarts)

Kan beide meespelen..
    Je bloeddruk is een steeds weer wisselend iets dat afhankelijk is van houding, (lang) staan of zitten, omhoog komen of gaan zitten en afhankelijk is van je algehele toestand. De bloeddrukschommelingen worden continue bijgesteld doordat er “sensortjes” in je halsslagaderen zitten die de bloeddruk bijhouden. Als de bloeddruk veranderd, geven deze sensortjes razendsnel een signaal naar de bloedvaten van armen/ benen om open te gaan staan (als de bloeddruk te hoog is) of om nauwer te worden (als de bloeddruk te laag is). Deze reflex (de “orthostatische reflex”) is onderhevig aan hormonen en leeftijd. Pubers en bejaarden hebben een trager werkende reflex, en kunnen daardoor sneller duizelig zijn. Maar bij ziekte (bloedarmoede bv) of hormonale schommelingen kan dit ook optreden.
    En stress kan eea zeker ook beinvloeden.

Reageren
    Paul

Ik ben maandag nagekeken door de huisarts. Bloeddruk en pols waren goed. Al vaker bij de huisarts geweest.het is spanning wordt er gezegd. Nou had ik vandaag met fietsen wat hartkloppingen, hartoverslagen. Wat pijn in de borst. Wat pijn die naar boven trekt. Heb n stressstoornis. Elke keer bang voor t hart. Ook nu weer door bovenst klachten.ik heb me nu aangemeld bij een psycholoog. Wat kan ik nog meer doen?
    Ontspannen is ook moeilijk.

Reageren
    barth

Hoi Paul,

Ik denk dat het een goede stap is, die aanmelding bij een psycholoog vanwege je stress stoornis.
    Je vraagt wat je nog meer kan doen dan dat. Ik weet dat ik veel te gemakkelijk kan zeggen dat je wat meer vertrouwen moet ontwikkelen, Vertrouwen op je hart, en vertrouwen dat hartkloppingen en zgn hartoverslagen bij velen heel vaak voorkomen en dat ze meestal onschuldig van aard zijn. (als een ECG verder normaal is, en de frequentie van de hartoverslagen niet extreem veel is.)

Misschien helpt ook wat meer inzicht in wat die hartoverslagen (extrasystolen) zijn. Weet je dat je hart niet echt een slag overslaat bij een zgn. hartoverslag? Ook al kan het voelen van wel? Dat je er geen hartstilstand door gaat krijgen? Dat je er gewoon oud mee kan worden.

Natuurlijk moet je ook oppassen met opwekkende (cafeïne houdende) dranken, en weten dat het ook getriggerd kan worden door emotie en opwinding.
    (en b.v. door astmamedicatie, of door een volle maag.)

Maar ik denk dus dat de psycholoog je kan helpen met ontspanningsoefeningen, Daarom een goede stap.

groet, barth

Reageren
Reageer op: Enorm veel hartoverslagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.