Zoeken Vraag het forum

Last van middelvinger (mogelijk door boksen?)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JoeyG

Hallo allemaal,

Ik doe nu sinds het begin van het jaar aan boksen, en sinds een aantal maanden heb ik last van m’n middel vinger (ongeveer sinds augustus denk ik). Ik merkte het doordat ik op de knokkels van m’n hand leunde, en m’n middelvinger een soort van leek in te zakken. Soms is typen ook niet aangenaam, maar het gaat prima en in beide gevallen is het ook helemaal niet dat ik verga van de pijn.
    Als op m’n hand leun, of op het bovenste kootje, onder m’n knokkel, op m’n vinger druk, lijkt het te knakken.
    Ik ben er mee naar de huisarts geweest, maar die vertelde me 3 keer per dag een ibuprofen in te nemen tot het doosje op is, maar dat lijkt nog niet echt te werken.

Tijdens het boksen zelf heb ik er eigenlijk geen last van. Ik gebruik sinds het begin binnenhandshoentjes in de bokshandschoen, en ga vanavond bandages proberen dus m’n vingers zouden zo goed als beschermd moeten zijn.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, of in ieder geval wat tips kunnen geven. Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Waarschijnlijk heb je toch een kneuzing opgelopen. Probeer de bandages uit. Als het niet helpt zou ik toch even rust nemen.

Reageren
Reageer op: Last van middelvinger (mogelijk door boksen?)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.