Zoeken Vraag het forum

Wisselend dikke linker enkel.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Afgelopen mei kwam ik in de avond thuis en had een raar gevoel in mijn voet, ik keek naar beneden en zag dat mijn linker enkel aan de buitenkant helemaal dik was geworden. De zwelling zat voor een deel ook op mijn bovenkant voet en stopte voor mijn tenen. (Mijn tenen waren nog normaal). Na het hooghouden van mijn voet ging het weer wat beter. Volgende ochtend werd ik wakker en mijn enkel was iets geslonken. Toen ik uit bed statpte en één stap verder was werd mijn enkel en voet direct weer dik en bleef dezelfde dikte als de avond daarvoor. Na een aantal dagen een dikke enkel + voet heb ik de dokter gebeld. De dokter wist niet wat het was en had mij anti allergie tabletjes meegegeven. De tabletjes hielpen niet maar mijn voet was na een week weer geslonken. Twee weekjes later werd mijn enkel uit het niets weer dik op dezelfde plek. Dit keer hield het drie dagen aan en zakte weer af. Deze klachten heb ik al sinds mei en is wisselend, ook de duur van de klacht varieert.

Nu heb ik sinds drie dagen weer een dikke enkel maar dan aan de binnenkant en doet mijn voet meer pijn. Na drie dagen dikke binnenkant begoon de buitenkant ook dik te worden.

Weet iemand wat dit is?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het lijkt op een ontsteking die niet over wil gaan.
    Heb je het idee dat er vocht in je enkel zit?

Reageren
    Anoniem

Als ik erop druk dan blijft er geen afdruk in staan. Ik vermoed daarom dat het geen vocht is, maar ik heb er niet zo veel verstand van :$ de dokter weet ook steeds niet wat het is. Mijn enkel veranderd niet van kleur, is niet warm maar als ik loop voel ik soms pijn, niet de hele tijd.

Reageren
    Anoniem

Als het dik is moet er toch iets in zitten. Dat kan vocht of bloed zijn.
    Als je je voet niet ernstig hebt gestoten of verdraaid of zoiets, dan denk ik aan vocht t.g.v. een ontsteking.
    Een arts kan ontstekingsremmers voorschrijven, maar zelf ben ik daar niet zo’n voorstander van. Je arts kan ook gaan prikken om te zien of het bloed of vocht is. Allergie kan ook, maar daar twijfel ik aan. Heb je de laatste tijd iets ingenomen of heb je lichamelijk onderzoeken gehad waarbij iets is ingespoten of iets is ingenomen? Denk aan pijnstillers, contrastvloeistof, verdovingsmiddelen ed. Ook geen diclofenac geslikt of gesmeerd?

Reageren
    Anoniem

Dank je wel voor het meedenken. Ik gebruik geen medicatie of heb geen onderzoeken gehad. De dokter zelf ook niet. Die heeft er alleen ingedrukt en verder niet.

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar een fysiotherapeut en laat ernaar kijken.

Reageren
    Sonja

Mijn linker binnenkant enkel is al 4 weken dik arts weet niet wat het is ben nu na 6 dagen naproxin gestopt met slikken daarvan, helpt niet dus volgende week weer arts bellen voel mij hier niet lekker bij. Ook de voet waar artrose inzit geeft nu wat pijn, foto gemaakt of er misschien een breuk is maar er is niks met mijn voet gebeurd dus inderdaad geen breuk. Balen zijn er meer mensen die dit hebben.

Reageren
    Anita

Hallo, ik kom jouw bericht tegen. Ik heb dezelfde klachten, dik aan binnen- en buitenkant, ook beide enkels, zomaar opeens. Als ik het indruk. Blijft er geen putje achter. Is bekend geworden wat de oorzaak is ? Groet Anita

Reageren
Reageer op: Wisselend dikke linker enkel.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.