Zoeken Vraag het forum

Vingertoppen vervellen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • W010

Ik heb dit ook! Ik denk dat het idd dyshidrosis lamellosa sicca is. Van blaasjes naar vervellen 2 keer in het jaar.

1. Ik las ergens ooit dan het kan komen omdat je vroeger kinkhoest hebt gehad, hebben meer mensen dit?

2. De blaasjes gingen weg in tijden van Corona toen ik mijn handen dagelijks met alcohol gel schoonmaakte. Maybe dat proberen? En laat het weten als het ook bij jullie werkt.

Fijne avond

Marijke

Hier nog 2! Ik heb precies hetzelfde, ontvelde pijnlijke toppen van een aantal vingers. Huid wordt hard en daarna gaat het vervellen. Ik heb het al heel lang. Een aantal keer per jaar. Mijn dochter heeft het ook, nog een stuk erger dan ik want bij haar ontvellen uiteindelijk heel haar handen. We hebben het vaak ongeveer tegelijk. We lijken het beide ook op onze voetzolen te hebben. Ik heb overigens ook Psoriasis en inspanningsastma. Het wordt veel erger als ik met mijn handen in de aarde, gips, verf, stof, schoonmaakmiddelen, water etc. zit.
    Huisarts gaf aan ‘water allergie’, de dermatoloog had geen idee.

Reageren
    Slang

Wat bijzonder dat we met zoveel zijn. Elk jaar weer pijnlijke ellende. Vel eraf. Gevoelig met pech een barst erin. In de winter idd niks. Nu al in april . Soms 2 x. Is het nieuwe huid….vreemd dat geen dokter het weet,

Reageren
    Fredo

Duim en middelvinger vervellen bijna maandelijks. Vervelend en pijnlijk. Alles geprobeerd van huismiddeltjes en dermatologen. Geen oplossing.

Reageren
    Da webmasta

En inderdaad, we zijn april en hier gaan we weer… Heel de winter geen last gehad…

Reageren
    Irrem

Ook ik ben letterlijk geveld. Duim en wijsvingertoppen het ergste. Begint met harde bloedloze eelt die loslaat en scheurt . De pijnlijke kloofjes zijn een feit. De huid eronder voelt verbrand aan, het ziet er ook dun en rood uit. Ik gebruik kruidvat dermalotion voor gezicht om mijn handen te wassen. Dit is mild en er zit geen troep in.
    Kruidvat helende wondzalf en daarna kruidvat pleisterspray. Dit werkt goed.
    Apotheek in luxemburg gaf me urgo filmogel toen ik mijn handen liet zien. Dit houdt net als de pleisterspray het vochtverlies tegen en vuil buiten.

Reageren
    Jeannette

Iemand inmiddels een oplossing. Van de zomer is het ook bij mij begonnen met mn vingertoppen. Zo vervelend en pijnlijk! Nu is het januari en gebeurt het weer. Help!

Reageren
    Marie

Herkenbaar. Ik heb het de laatste 5 jaar gekregen. Duim, wijsvinger en middelvinger. En vanaf juni alweer actief. Hormoonzalf werkt niet. Alle andere crèmes houden de huid zacht. Maar zijn wel gevoelig.
    Ik zou ook graag een oorzaak weten en oplossing willen.

Reageren
Reageer op: Vingertoppen vervellen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.