Zoeken Vraag het forum

Vingertoppen vervellen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb nu al een tijdje last van vingers die vervellen, ongeveer 2 jaar.
    Eens in de 2-3 maanden komen er een soort blaren op mijn vingers maar dan gevuld met lucht. Ze gaan dan vrij snel open waardoor mijn vingers beginnen te vervellen, soms meerdere lagen.
    Verder heb ik nergens last van, geen jeuk, geen pijn. Puur het vervellen.
    Het zijn altijd mijn vinger toppen (beide handen maar vaak mijn linkerhand erger) en nooit verder. Wat ik ook opvallend vind, vaak voelen mijn handen een paar weken voor het gebeurt “vettig” aan. Beter dan dat kan ik het niet omschrijven.

Hier een foto van hoe het er op het moment uit ziet. Bij de top van mijn wijsvinger kan je zien hoe die “blaren” eruit zien, waar het allemaal mee begint.
    [img]http://i959.photobucket.com/albums/ae78/LilJur/20161010_105316_zps0xshba6q.jpg[/img]

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een infectie zijn of en vorm van contact allergie.
    Ga met de klachten naar de huisarst

Reageren
    MH

Heb je hier ooit een antwoord over gehad wat het zou kunnen zijn?

Zit met exact hetzelfde probleem, dat er exact hetzelfde uitziet.

Reageren
    Dennis

Dat heb ik dus ook, maar dan letterlijk iedere week. Ik weet dat dit bij mij deels komt omdat ik 2 a 3x in de week boulder (klim).  Maar ik ken geen andere klimmers met dit probleem. Ik heb ook nooit zweethanden.

Reageren
    Antonina

Met precies hetzelfde probleem (al jaren last van) vandaag eindelijk maar eens naar de dermatoloog gegaan. Het blijkt dus dyshidrosis lamellosa sicca te zijn. Nu smeren met creme waar ureum in zit. Kan je ook halen bij een etos of lidl.

Reageren
Reageer op: Vingertoppen vervellen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.