- Anoniem10 oktober 2016 om 09:12
Hallo,
Ik heb nu al een tijdje last van vingers die vervellen, ongeveer 2 jaar.
Eens in de 2-3 maanden komen er een soort blaren op mijn vingers maar dan gevuld met lucht. Ze gaan dan vrij snel open waardoor mijn vingers beginnen te vervellen, soms meerdere lagen.
Verder heb ik nergens last van, geen jeuk, geen pijn. Puur het vervellen.
Het zijn altijd mijn vinger toppen (beide handen maar vaak mijn linkerhand erger) en nooit verder. Wat ik ook opvallend vind, vaak voelen mijn handen een paar weken voor het gebeurt “vettig” aan. Beter dan dat kan ik het niet omschrijven.Hier een foto van hoe het er op het moment uit ziet. Bij de top van mijn wijsvinger kan je zien hoe die “blaren” eruit zien, waar het allemaal mee begint.
[img]http://i959.photobucket.com/albums/ae78/LilJur/20161010_105316_zps0xshba6q.jpg[/img]4 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 oktober 2016 om 10:51Het kan een infectie zijn of en vorm van contact allergie.
Reageren
Ga met de klachten naar de huisarstMH22 mei 2018 om 17:49Heb je hier ooit een antwoord over gehad wat het zou kunnen zijn?
Zit met exact hetzelfde probleem, dat er exact hetzelfde uitziet.
ReagerenDennis13 juli 2018 om 00:07Dat heb ik dus ook, maar dan letterlijk iedere week. Ik weet dat dit bij mij deels komt omdat ik 2 a 3x in de week boulder (klim). Maar ik ken geen andere klimmers met dit probleem. Ik heb ook nooit zweethanden.
ReagerenAntonina6 mei 2019 om 20:32Met precies hetzelfde probleem (al jaren last van) vandaag eindelijk maar eens naar de dermatoloog gegaan. Het blijkt dus dyshidrosis lamellosa sicca te zijn. Nu smeren met creme waar ureum in zit. Kan je ook halen bij een etos of lidl.
Reageren