Vingertoppen vervellen

Ik heb hier ook last van in de zomermaanden en ik denk, als ik naar mijn eigen lichaam kijk, dat het komt doordat ik meer zweet in mijn handen in de zomer. Mijn handen zijn dan vaak vol met vocht en wat opgezwollen en daardoor laten vellen los. Ik sport ook regelmatig waardoor ik ook weer meer zweet, dus misschien heeft dat er ook mee te maken. Groetjes

Reactie

Hallo allen, de klassieke medische wetenschap heeft niet veel kennis van allergie├źn. De klassieke homeopathie des te meer. En die kijken ook niet enkel naar de gevolgen maar ook naar de oorzaken.

Reactie

Ik heb hier vaak last van als de winter begint, alle vingertoppen vervellen dan en worden rood.

Ook zijn ze erg gevoelig...

Reactie

Hey iedereen, ik heb hier ook meermaals per jaar last van. Meestal mijn duim en wijsvinger aan 1 hand die volledig beginnen te vervellen. Ik heb wel het gevoel dat de aanleiding een overirritatie kan zijn..vb als ik nogal maniakaal met ontvetter ben bezig geweest zonder handschoenen of zoals deze week toen ik in de weer was met gips en cement..of periode waar ik zeer vaak mijn handen heb gewassen. Hier heb ik een goede beschrijving gevonden van wat het zou kunnen zijn, namelijk dyshidrosis lamellosa sicca ...https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/dyshidrosis-lamellosa-sicca

Blijkbaar niet veel aan te doen buiten voldoende insmeren van de handen.

Reactie
Reageer op: Vingertoppen vervellen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief