- Rebel3 mei 2016 om 20:27
Momenteel zit ik in de medische molen wat betreft mijn voeten. Ik heb al een behoorlijke tijd erge last van mijn voeten. Met name met opstarten, of als ik al een eind heb gelopen. Als ik meer dan 3 km loop dan heb ik de dagen erna erge pijn. Soms kan ik bijna helemaal niet meer lopen.
Ik ben ervoor naar de dokter geweest. Die wilde dat ik bloed ging prikken voor reuma. Dat bleek goed. Ik werd doorverwezen naar een podoloog. Maar na onderzoek blijk ik netjes te lopen en kon ze me eigenlijk niet echt helpen. Weer terug naar de dokter (op aanraden van de podoloog) een foto laten maken ivm evt. artrose. Deze foto’s waren ook netjes. Dus nog steeds geen oorzaak maar wel pijn. Nu ben ik doorgestuurd naar een reumatoloog.
Kunnen jullie eens meedenken. Wat zou dit kunnen zijn? In mijn beleving zijn artrose en artritis dus zo goed als uitgesloten. Of vergis ik me daarin?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2016 om 20:44Hoe oud ben je?
Reageren
Hoe groot ben je en wat weeg je?Anoniem3 mei 2016 om 20:5239 jaar, 175 cm en 90 kilo (ja zeker wat overgewicht 🙁 )
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2016 om 21:09Heeft dan nog niemand gezegd dat je overgewicht wel eens de oorzaak zou kunnen zijn?
Je hebt namelijk 20 kg overgewicht.
ReagerenRebel3 mei 2016 om 21:48Nou nou nou….20 kilo…. Ik hou het bij een kilo of 8. Dan zit mijn BMI onder de 27 en uit Zweeds onderzoek blijkt dat een BMI tussen 23 en 27 gezond gewicht is. (in tegenstelling tot wat men zegt tussen de 20 en 25) Dus 8 kilo te zwaar, voor het mooie zou ik 10 kilo eraf willen.
Maar hoe dan ook: ik heb overgewicht en natuurlijk heb ik ook aan die optie gedacht en deze benoemd. Zowel de huisarts als de podoloog denken niet echt dat het daardoor komt.
Wat ik begrijp kun je o.a. artrose krijgen van overgewicht, dat is het dus niet wat ik heb. Of je krijgt bijvoorbeeld voetklachten door doorgezakte voeten en ook dat is niet het geval. (ben natuurlijk daarop onderzocht)
Daarnaast hebben mensen met overgewicht, zo is mij gezegd vooral last van hun knieën. Daar heb ik geen last van…Ik wil zeker afvallen, maar ik geloof niet dat dat de oplossing is van mijn voetproblemen. Andersom overigens wel…
Reagerenrebel1 juni 2016 om 12:15Omdat ik het zelf altijd prettig vind om te lezen hoe iets afgelopen is, zeker op dergelijke fora als deze, zal ik even updaten…
Vandaag is fibromyalgie vastgesteld door de reumatoloog. Moest nog wel extra röntgenfoto’s van mijn voeten laten maken en nog een keer bloedprikken, maar de arts zei dat dit vooral is om vast te stellen dat er naast fibromyalgie niet nog iets aan de hand is.
Reageren