- Anoniem18 juli 2016 om 11:07
Goedemiddag,
ben een man 29 jaar licht overgewicht
Ik loop al ongeveer 2 jaar na een harde val plat op mijn voeten met enorme pijn in mijn linker voet.
ondertussen ben ik 4 chirurgen verder en heb ik nu afspraken bij de revalidatie arts.
er zijn meerdere fotos/mris gemaakt
Chirurg 1: (Via Eerste Hulp)
Bot oedeem in os metatarsale IV en misschien een stress fractuur gips voor 1 week daarna rustig aan doen, gedaan en problemen werden iets minder door het gips maar nadat ik weer normaal ging lopen kwam alles weer terug. en ondertussen was deze chirurg niet meer werkzaam bij het ziekenhuisChirurg 2: (Via Eerste Hulp)
Kan niks zien op fotos en scans en min of meer geloofd niet dat het zo zeer kan doen dat ik er niet op kan lopen.Chirurg 3: afspraak via chirurg 2
Dit was een orthopeed en kon niets vinden, hij heeft mijn schoenen laten aanpassen dit gaf een kleine verlichting daarna heeft hij mij in loop gips gezet wat hetzelfde effect gaf als bij chirurg 1. daarna doorverwezen naar revalidatie arts.Chirurg 4: second opinion op chirurg 3
Deze arts kon niks voor mij betekenen zei die want op de fotos en mri zag alles eruit zoals moeder natuur bedoelt heeft.Revalidatie arts:
(ondertussen 1.5 jaar verder)
Uiteindelijk als laatste redmiddel/hoop hier uitgekomen en hij heeft mijn voeten goed onderzocht en daarna naar de mri/fotos gekeken samen met mij. hij zag tekenen van een oude breuk op de basis van metatarsus 4 heeft de orthopeed opgebeld en samen gekeken en ze zeggen beide ja dat kan een oude breuk zijn maar wat moet je daaraan doen?Die plek op de mri is precies de plek van mijn constante pijn waardoor ik heel vaak totaal niet kan lopen. het advies van de revalidatie arts nu is steunzolen laten maken die mijn voet aan de binnenkant omhoog duwen. ik ga dit laten doen maar ik zie het best wel somber in.
Iemand een idee of wat dan ook wat dit zou kunnen zijn en waar ik zou kunnen aankloppen om zoiets op te lossen? ik word er echt helemaal gek van kan geen eens men werk meer doen en de dokters laten je maar weken en weken wachten en dan uiteindelijk komen ze met niks.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 juli 2016 om 11:21Het is natuurlijk niet zo dat de dokters met niets zijn gekomen.
Reageren
Er is zoals het uitziet een oude breuk. Waarschijnlijk is die na de eerste gips behandeling toch niet helemaal goed genezen geweest.
Probleem is, dat wanneer zo’n breuk niet goed is herstelt, het nog maar de vraag is of er nog iets aan gedaan kan worden. Maar dat kan ik zo natuurlijk ook niet beoordelen. Dat zou dan iets zijn dat je met de orthopedisch chirurg moet bespreken