- Anoniem1 januari 2016 om 23:35
Ik heb mega koude voeten en niks helpt meer. Bewegen, thermosokken, warm bad en nog steeds zijn ze ijskoud. Snacht slaap ik met speciale bed pantoffels aan, want kan moeilijk in slaap komen door die koude voeten. Als ik sochtends wakker wordt zijn ze wel weer warm, maar das meestal maar voor korte duur.
Weet iemand wat ik nog kan doen?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 januari 2016 om 23:45Dan wordt het tijd om met de klachten naar de dokter te gaan.
Ben je man of vrouw?
Reageren
Hoe oud ben je?
Wat voor schoenen draag je overdag?Anoniem2 januari 2016 om 09:17Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn en ik zou vooral aandacht besteden aan de binnenkant, de biochemie van je lijf. Bijvoorbeeld een tekort aan bepaalde stoffen. Magnesium is in elk geval belangrijk voor de doorbloeding en een tekort aan vitamine D kan ook klachten geven. Ook kan het met de hormonen te maken hebben, in het bijzonder de schildklier. Daar hoeft niet altijd iets afwijkends te vinden zijn. Veel mensen komen bijvoorbeeld jodium tekort en dat is weer belangrijk voor de hormonen en schildklier.
Reageren
Je zou ook kunnen denken aan kruidenmiddelen voor de doorbloeding, zoals ginkgo biloba. Of ze eens lekker insmeren met massageolie van Weleda.
Je zou een en ander eens kunnen laten uittesten door een deskundige op natuurgeneeskundig gebied.Anoniem2 januari 2016 om 15:52Ik ben een vrouw van 35 en draag meestal van die leren ziekenhuis instappers.
Reageren
Heb er nooit geen last van gehad. En ben al bij dokter geweest. Moest bloedprikken en krijg daar hopelijk maandag de uitslag van.John (moderator)
2 januari 2016 om 16:17Als daar nou niets uit gaat komen, laat dan eens een vaatonderzoek doen van je onderbenen. En wellicht toch de instappers een verwisselen voor andere schoenen
Reageren