Zoeken Vraag het forum

koude voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb mega koude voeten en niks helpt meer. Bewegen, thermosokken, warm bad en nog steeds zijn ze ijskoud. Snacht slaap ik met speciale bed pantoffels aan, want kan moeilijk in slaap komen door die koude voeten. Als ik sochtends wakker wordt zijn ze wel weer warm, maar das meestal maar voor korte duur.
    Weet iemand wat ik nog kan doen?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dan wordt het tijd om met de klachten naar de dokter te gaan.

Ben je man of vrouw?
    Hoe oud ben je?
    Wat voor schoenen draag je overdag?

Reageren
    Anoniem

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn en ik zou vooral aandacht besteden aan de binnenkant, de biochemie van je lijf. Bijvoorbeeld een tekort aan bepaalde stoffen. Magnesium is in elk geval belangrijk voor de doorbloeding en een tekort aan vitamine D kan ook klachten geven. Ook kan het met de hormonen te maken hebben, in het bijzonder de schildklier. Daar hoeft niet altijd iets afwijkends te vinden zijn. Veel mensen komen bijvoorbeeld jodium tekort en dat is weer belangrijk voor de hormonen en schildklier.
    Je zou ook kunnen denken aan kruidenmiddelen voor de doorbloeding, zoals ginkgo biloba. Of ze eens lekker insmeren met massageolie van Weleda.
    Je zou een en ander eens kunnen laten uittesten door een deskundige op natuurgeneeskundig gebied.

Reageren
    Anoniem

Ik ben een vrouw van 35 en draag meestal van die leren ziekenhuis instappers.
    Heb er nooit geen last van gehad. En ben al bij dokter geweest. Moest bloedprikken en krijg daar hopelijk maandag de uitslag van.

Reageren
    John (moderator)

Als daar nou niets uit gaat komen, laat dan eens een vaatonderzoek doen van je onderbenen. En wellicht toch de instappers een verwisselen voor andere schoenen

Reageren
Reageer op: koude voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.