Zoeken Vraag het forum

peesontsteking tibialis posterior zijkant voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • gigi

Na sprong 8 maand geleden, acute pijn zijkant voet. Naar dokter geweest, ontstekingsremmers en blijf maar werken. Geen zittend beroep.Nu sinds 4 maand thuis en geen verbetering na kiné, brufen 600 3x per dag, rust,ijs en steunzolen.Steunzolen heb ik de indruk dat die dikwijls alles nog erger maken alsook de oefeningen. Had enkele weken geleden even verbetering omdat ik ’s nachts geen pijn meer had. Maar nu terug ’s nachts pijn, nadat ze steunzolen veranderd hadden. Mijn kiné die me altijd behandelt, jaagt me op want ik doe al 4 maand kiné en hij kent niemand waarbij het zo lang duurt (hij behandelt altijd jonge mensen en kinderen daarvoor), maar ja die zijn wel veel jonger tussen de 10 en 30 jaar. Hij wil maar dat ik cortisonespuiten ga zetten, maar ik weet dat deze pees daar niet tegen kan en dat ik dan er zeker mag van zijn dat het kan geopereerd worden, wat ik niet wil vermits ik jaren geleden bloedklonters in dat been heb gehad. Heb 8 jaar geleden ook aan 2 voeten hielspoor gehad en is ook nog niet echt genezen, heb toen 4 cortisonespuiten gehad.Vorig jaar 2 tennisellebogen en die zijn nu goed. Nu zit ik ook sinds 2 maanden met pijnlijke,licht opgezwollen wijsvinger. Dokters dachten dat het jicht was maar uit bloedresultaat is niets te vinden, ook reumawaarden zijn goed. Mijn oma en tante waren wel reumapatienten. Kiné heeft mijn voet eens één keer getaped, ik kon na 1 dag nog niet zeggen of er verbetering was. Mag de tape ook ’s nachts blijven. Volgens de ene kiné wel, volgens de andere niet?
    Ben ten einde raad. Heeft iemand verbetering met enkelbrace? Ben bang als ik iets verkeerd doe dat het dan nog erger wordt. Want nog niets heeft verbetering gebracht. Terug echo laten maken en men ziet wel degelijk een peesontseking aan de aanhechting van het bot?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]maar ik weet dat deze pees daar niet tegen kan[/quote] Hoe weet je dat die pees er niet tegen kan? Heb je daar eerder injecties gehad?

Het is de bedoeling dat die tape blijft zitten, dus ook ’s nachts…

Waarom wordt de peesontsteking niet met ontstekingsremmende middelen behandeld?

Reageren
    Rineke

Ik heb nu 2 maanden peesschedeontsteking in voet, was eerst dik toen ingezwachteld en nu 3 weken gips gehad, nu weer 4 weken steunkous. Bestaan er ook oefeningen en of is rust beter ?

Reageren
    John (moderator)

Oefeningen zouden kunnen, maar dat moet je dan wel met de fysiotherapeut overleggen

Reageren
    herman

Heb je al een MRI van de voet- enkel laten nemen? ik heb ook al meer dan3 maand problemen en indedaad kine , echo , xray maar ik bleef pijn hebben, vanmorgen een MRI laten nemen en ik heb een scheurtje in de pees en de ligamenten, volgende week afspraak bij de ortophedist.

Reageren
Reageer op: peesontsteking tibialis posterior zijkant voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.