- Anoniem27 januari 2015 om 09:01
sedert een tijdje heb ik last van mijn handspieren. Bij het maken van een vuist, recent ook bij het pellen van een mandarijn, komen mijn handen moeilijk terug in positie. Ik moet ze dan heel langzaam terug openen en kan weer verder doen. Dit is niet elke dag zo maar dit fenomeen herhaalt zich steeds rapper.
Heb ik een voedingsstof tekort? teveel?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 januari 2015 om 14:08Ik denk niet dat het met voedingsstoffen te maken heeft.
Reageren
Hoe oud ben je?
Ben je man of vrouw?
Wat doe je voor werk?greet righard righardgeerke@!gmail.com14 maart 2017 om 16:06hevige krampen zowel in handen als de benen handen zij heel vaak vervormd door de kramp en mijn benen zijn zo verkrampt ,dat ik er even niets mee kan ,krijg er dan geen gevoel in
Wat kan i9k hier aan doen om het wat aangenamer te maken .
ReagerenJohn (moderator)
14 maart 2017 om 16:16Ben je met de klachten ook al bij de huisarts geweest? Is er ook al een vloedonderzoek gedaan? Â Is bekend wat de oorzaak is?
ReagerenCatootje18 maart 2017 om 08:52Er zouden spanningen kunnen spelen, die zich ophopen in je lichaam. Ik denk aan de ene kant dat wellicht drukpuntmassage zou kunnen helpen.
Verder zouden er tekorten kunnen spelen, zoals magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3. De dagelijkse voeding is in elk geval belangrijk voor je hele gezondheid. Een schommelende bloedsuikerspiegel kan je neurotransmitters en hormonen verstoren. Bij krampen kan bijvoorbeeld een laag dopamine spelen. Is bij te sturen met goede voeding en aanvullende middelen. Ook zorgen voor kaliumrijke voeding. Groente dus. Beter ook zeezout gebruiken dan keukenzout. https://www.salusi.nl/spierkramp-tips-kramp-benen-kuiten-voeten/
ReagerenSakina8329 november 2018 om 21:01Ik heb dit ook een aantal jaren. Het word elk jaar erger, vooral met kou of herhaaldelijke beweging (schrijven, snijden, schillen enz)
Maar ook mijn benen doen inmiddels gezellig mee. Zo kan ik niet meer lang fietsen en soorten is ondraaglijk.
Het is echt geen normale kramp. Het trekt door vanuit mn benen naar mn rug en van mn handen naar mn schouders toe.
Ik ben al meerdere malen naar de huisarts geweest.
Mijn bloedwaarden zijn niet afwijkend. Mijn vitamine en mineralen zijn prima. Ik sport nog steeds tot zover ik kan en ik eet gezond. Ik ben onderzocht op fibromialgie, reuma, artrose… Niks te vinden. Mn huisarts zegt tegenwoordig alleen maar; slik maar extra magnesium. Uiteraard zonder resultaat..  Dus help? !
Reageren