- Anoniem5 juni 2014 om 18:07
Hallo,
Ik heb sinds enkele weken last van verkrampte spieren in beide armen en trillende handen.
Het voelt als of ik de hele dag zware spullen heb lopen tillen terwijl dit niet het geval is.
Als ik iets op til krijg ik direct kramp in m’n armen (met name in m’n boven armen) ook als i iets lichts optil als bijv. een glas water.
M’n handen gaan trillen als ik bijvoorbeeld soep eet of suiker in m’n koffie doe.
Ook in rust zijn m’n spieren verkrampt, maar het verergert als ik iets op til.
De huisarts heeft bloed laten prikken, maar dat was allemaal in orde.
Zelf ben ik bang voor een spierziekte als ALS, hoewel volgens de dokter de kans hier op klein is, omdat ik geen kracht verlies heb in m’n handen.
Hij dacht aan overbelasting van de spieren, maar ik gebruik m’n spieren niet anders dan normaal en na een week vakantie werden de klachten ook niet minder.
Iemand een idee waarde klachten vandaan kunnen komen, bij voorbaat dank.
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2014 om 20:53Hoe oud ben je?
Reageren
Heb je ook problemen met de luchtwegen?
Gebruik je medicijnen?
Heb je nog andere aandoeningen of ziekten?Anoniem6 juni 2014 om 15:41Ik ben 32 en heb geen andere aandoeningen of ziekten en heb geen problemen met m’n luchtwegen,
Ook gebruik ik geen medicijnen
ReagerenJohn (moderator)
6 juni 2014 om 19:57Zijn er veranderingen geweest op je werk? ander werk of andere werkplek?
Reageren
Ben je thuis andere dingen gaan doen? meer computer uren misschien?Anoniem7 juni 2014 om 11:58Nee, geen veranderingen.
Wel ben ik de laatste tijd erg bang om een erge ziekte te krijgen.De dokter dat dat het misschien ook stress zou kunnen zijn.
Reageren
Maar de kramp wordt erger als ik iets fysieks doe.John (moderator)
7 juni 2014 om 17:40Stress kan natuurlijk nogal wat klachten veroorzaken. Als de klachten blijven aanhouden ga dan te rug naar je huisarts
ReagerenAnoniem7 juni 2014 om 18:46Ik ga zeker terug naar de huisarts als de klachten blijven.
In ieder geval hartelijk dank voor je reacties
ReagerenAnoniem6 augustus 2014 om 08:25Hoi,
Je klachten zouden kunnen wijzen op [url=http://q.gs/7477106/dystonie]dystonie[/url]. Dit is een afwijking van de buigspieren, dit veroorzaakt verkrampingen, trillen en in ernstige gevallen zelfs stand afwijkingen.
Misschien is het verstandig om je door te laten verwijzen naar de neuroloog voor een tremor onderzoek. Je kunt [url=http://q.gs/7477106/tremor]hier[/url] meer lezen over de symptomen en wat de neuroloog voor je kan betekenen.
Ik zou het goed laten onderzoeken, succes!
Groetjes,
Reageren
AnjaAnoniem20 oktober 2015 om 13:26selena2 augustus 2018 om 14:01hoi
ik ben 12 jaar oud en mijn handen armen trillen soms ik weet niet hoe ik stress ook niet als ik ze langzaam beweeg trillen ze weet u misschien hoe dat komt?
alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2018 om 01:16Waarschijnlijk toch spierspanning
Reageren