Zoeken Vraag het forum

Spierstijfheid en trillingen in vingers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bert V.H.

Hallo,

Ik heb sinds een kleine 2 weken last van trillingen in mijn handen, zowel links als rechts. In het verleden (4 à 5 jaar geleden) had ik dit alleen na zware inspanning(basketbal bijv.) Daarnaast zijn mijn beide armen (onder- en bovenarmen) vrij krachteloos. Het voelt alsof ik de hele dag heb lopen sjouwen met zware spullen terwijl dit totaal niet het geval is. Ze zijn stijf en hebben de pijn die je normaal verwacht van vermoeide spieren. Ook zijn mijn handen deze hele tijd al erg koud, terwijl ik gewoon goed aangekleed ben en het warm is in mijn woning. Tevens komen deze lichte trillingen ook voor in mijn nek. Mijn hoofd(nek) heeft kleine schokjes.  Dit heb ik dus nu al 2 weken lang.

Vorige maand merkte ik dat als ik  een push up doe, mijn armen helemaal beginnen te trillen terwijl ik wel gewoon de push up kan voltooien dus met kracht lijkt het niks te maken te hebben. Dit komt ook als ik de houding voor een sit up aanneem, dan gaat mijn hele buik trillen.

Overigens komen deze klachten  alleen voor in mijn armen, nek en buik, met mijn benen is vooralsnog niks mis. Is er iemand de misschien wat advies voor mij heeft?

Reageer op: Spierstijfheid en trillingen in vingers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.