Zoeken Vraag het forum

Verkrampte handen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nomen nescio

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd last van verkamping van mijn handen wanneer ik ze tot een vuist bal of op de computer aan het tikken ben.
    Ik heb het hypermobiliteitssyndroom en reuma en ben bekend met kramp maar dit is nieuw voor mij. Tijdens computerwerk draag ik reuma-ringen om mijn vingertoppen om doorslaan en kramp te voorkomen, en dat geeft eigenlijk nooit problemen en voorkomt juist (meer) pijn ed. . De kramp di eik nu heb is zichtbaar aan de zijkant van mijn han (aan de kant van de pink) en de vingers moet ik in de juiste stand “dwingen” om het eruit te krijgen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ja, en als je tijdig pauzeert en oefeninetjes doet met de handen, treden de klachten dan net zo snel op?

Reageren
    Nomen nescio

Nee, het schiet er plotseling in.

Reageren
    Geert

Dit zou progressie van de symptomen kunnen zijn. Wanneer ben je het laatst voor controle geweest? Houd je je aan de adviezen van de reumatoloog? Heb je verder nog last van afwijkingen die de laatste tijd toegenomen of veranderd zijn?

Reageren
Reageer op: Verkrampte handen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.