Zoeken Vraag het forum

wintervoeten of iets anders?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

ik heb een vraag over wintervoeten. Wat zijn de symptomen van wintervoeten?
    Ik heb sinds begin november heel veel pijn aan mijn voeten. Ik draag al correctiezolen dus aan de stand van mijn voeten kan het niet liggen. Aan de zenuwen is er ook niets te zien, ik heb geen ziekte (ik ben getest geweest op verschillende ziektes: diabetes, reuma, nierziektes, kanker etc.) en toch heb ik heel veel pijn aan mijn voeten. Ik kan er nog nauwelijks op lopen.
    Er is niets aan mijn voeten te zien, buiten ’s avonds dan zwellen mijn voetzolen op en krijgen een rode kleur. In rust heb ik geen pijn, als ik duw op mijn voeten heb ik ook geen pijn. Ik heb pijn bij belasting.
    Nu denk ik dat het misschien wintervoeten zijn aangezien ik wintertenen heb
    en een slechte doorbloeding.
    Mijn voeten jeuken niet, maar doen gewoon pijn (stekende pijn) die erger wordt als ik schoenen draag (door de druk wss, mijn schoenen zijn nochtans groot genoeg > 1 maat groter dan wat ik zou moeten dragen).
    Kan mijn pijn te maken hebben met wintervoeten?

Alvast bedankt

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe lang heb je de correctiezolen en waarom draag je schoenen een maat groter dan nodig?

Reageren
    Anoniem

Al sinds september en ik koop mijn schoenen één maat groter omdat anders mijn steunzool er niet in past. waarom?

Reageren
    John (moderator)

Het is niet de bedoeling dat je je schoeisel aanpast aan de steunzool, maar de steunzool aan je schoeisel. Als je te grote schoenen draagt betekend dat een belasting voor je voeten omdat je voeten teveel beweging hebben en je min of meer verkrampt gaat lopen. Geen wonder dat je last van je voeten hebt.

Reageren
    Anoniem

ok, maar wat als je nieuwe schoenen gaat kopen? Ik had een paar schoenen waaraan de steunzool is aangepast, maar heb twee nieuw paar schoenen gekocht.
    De zool hoort toch in de schoen te passen? Ik vind het ook heel veel gedoe hoor…
    Wat zou jij aanraden? Ik heb de zolen eens een vier dagen uitgelaten, maar dan krijg ik weer zo’n rugpijn (daarvoor heb ik de zolen aangemeten gekregen)

Reageren
    John (moderator)

Of de zool in een nieuwe schoen past, zal vooral afhangen van het model schoen. Daar zul je rekening mee moeten houden bij het kopen van schoenen. Ik zou een paar extra zolen aanvragen voor een ander model schoen.

Reageren
    Anoniem

Ik was van plan om me sportschoenen aan te schaffen voor mee te werken (ik werk in een supermarkt), llijkt je dit een goed idee voor correctiezolen? Ik zou zeker een neutrale sportschoen kopen. Ik wil dit proberen omdat het me voor de moment comfortabeler lijkt…

Reageren
    John (moderator)

Dan kan natuurlijk. Maar koop dan wel passende schoenen waar ook de correctiezolen in kunnen of laat dan voor je werkschoenen correctiezolen maken

Reageren
    Anoniem

Ok, bedankt voor de tips! Ok

Reageren
Reageer op: wintervoeten of iets anders?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.