Zoeken Vraag het forum

verdoofde voethuid en pijnlijke bal van de voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds geruime tijd pijn in de bal van beide voeten tijdens het lopen en staan,het voelt alsof ik op bulten loop maar mijn voeten zien er normaal uit.Ook voelt de huid van beide voeten verdoofd, koud en bijna gevoelloos aan.De “maantjes” van mijn teennagels zijn opmerkelijk groot en de nagels voelen aan alsof ze los zitten.Heb geen overdreven eeltvorming en dacht eerst dat de pijn veroorzaakt werd door schoeisel of weersomstandigheden maar dat blijkt niet zo.
    Pas nog een volledige bloedtest gehad zonder afwijkigen.
    Wie herkent mijn probleem en weet misschien de oorzaak.

5 reacties
    Reageren
    Tandor1

Het zou een probleem met de doorbloeding kunnen zijn.
    Is er wel eens een vaatonderzoek in je benen gedaan?

Reageren
    Anoniem

Bedankt Tandor 1,nee geen onderzoek gedaan maar omdat ik een roker ben was ik er al bang voor.
    Is dat wat men aderverkalking noemt en is er een oplossing of medicijn?
    Heb je andere suggesties of tips naast het stoppen met roken natuurlijk.

Reageren
    Tandor1

Plaque in bloedvaten ( zgn aderverkalking ) kan door roken worden veroorzaakt. Andere oorzaken zijn echter ook mogelijk. Cholesterol bijvoorbeeld. Medicijnen kunnen worden ingezet ter verbetering van de doorbloeding. Soms kunnen de bloedvaten ook worden schoon gemaakt als dat nodig is. Maar om te beginnen is een vaatonderzoek wel aangewezen. Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing voor doppler/duplex onderzoek van de bloedvaten in je benen. Laat dan ook bloed prikken en controleren op diabetes en cholesterol.
    Hoe oud ben je overigens en hoeveel rook je en hoe lang al?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 53 jaar en rook al bijna 40 jaar gemiddeld 20 sigaretten per dag en heb helaas nooit genoeg wilskracht gehad om te stoppen.Ondanks gezond eten heb ik van nature een verhoogd cholesterol gehalte,heb medicijnen geslikt die deze waarde slechts met 10% verminderen.Ik weet dat roken tussen je oren zit en heb alles behalve hypnose geprobeerd om te stoppen,tot nu toe zonder resultaat.Begin op deze leeftijd wel de gevolgen van roken te ondervinden.

Reageren
    Tandor1

Het cholesterol zou een oorzaak kunnen zijn. Ga dus voor een vaatonderzoek.

Reageren
Reageer op: verdoofde voethuid en pijnlijke bal van de voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.