- Anoniem29 december 2013 om 20:38
Ik heb sinds geruime tijd pijn in de bal van beide voeten tijdens het lopen en staan,het voelt alsof ik op bulten loop maar mijn voeten zien er normaal uit.Ook voelt de huid van beide voeten verdoofd, koud en bijna gevoelloos aan.De “maantjes” van mijn teennagels zijn opmerkelijk groot en de nagels voelen aan alsof ze los zitten.Heb geen overdreven eeltvorming en dacht eerst dat de pijn veroorzaakt werd door schoeisel of weersomstandigheden maar dat blijkt niet zo.
Pas nog een volledige bloedtest gehad zonder afwijkigen.
Wie herkent mijn probleem en weet misschien de oorzaak.5 reactiesReagerenTandor129 december 2013 om 22:09Het zou een probleem met de doorbloeding kunnen zijn.
Reageren
Is er wel eens een vaatonderzoek in je benen gedaan?Anoniem31 december 2013 om 21:03Bedankt Tandor 1,nee geen onderzoek gedaan maar omdat ik een roker ben was ik er al bang voor.
Reageren
Is dat wat men aderverkalking noemt en is er een oplossing of medicijn?
Heb je andere suggesties of tips naast het stoppen met roken natuurlijk.Tandor11 januari 2014 om 11:16Plaque in bloedvaten ( zgn aderverkalking ) kan door roken worden veroorzaakt. Andere oorzaken zijn echter ook mogelijk. Cholesterol bijvoorbeeld. Medicijnen kunnen worden ingezet ter verbetering van de doorbloeding. Soms kunnen de bloedvaten ook worden schoon gemaakt als dat nodig is. Maar om te beginnen is een vaatonderzoek wel aangewezen. Ga naar je huisarts en vraag om een verwijzing voor doppler/duplex onderzoek van de bloedvaten in je benen. Laat dan ook bloed prikken en controleren op diabetes en cholesterol.
Reageren
Hoe oud ben je overigens en hoeveel rook je en hoe lang al?Anoniem1 januari 2014 om 16:11Ik ben 53 jaar en rook al bijna 40 jaar gemiddeld 20 sigaretten per dag en heb helaas nooit genoeg wilskracht gehad om te stoppen.Ondanks gezond eten heb ik van nature een verhoogd cholesterol gehalte,heb medicijnen geslikt die deze waarde slechts met 10% verminderen.Ik weet dat roken tussen je oren zit en heb alles behalve hypnose geprobeerd om te stoppen,tot nu toe zonder resultaat.Begin op deze leeftijd wel de gevolgen van roken te ondervinden.
ReagerenTandor11 januari 2014 om 18:01Het cholesterol zou een oorzaak kunnen zijn. Ga dus voor een vaatonderzoek.
Reageren