- Anoniem11 mei 2014 om 10:14
Beste mensen van het forum!
Al een tijdje wordt ik wakker met (vooral links) stijve vingers. Mijn hand voelt dan een beetje opgezet maar is dat niet. Soms doet het ook een beetje pijn, een soort verzuurt gevoel.
Is dit gewoon normaal? Of moet ik hier naar laten kijken?21 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 12:09Normaal is het eigenlijk niet. Zou het kunnen dat je op je hand ligt tijdens de slaap?
Reageren
Hoe oud ben je?Anoniem11 mei 2014 om 12:28Ik ben 25 en slaap inderdaad soms met mijn hand onder het kussen. Maar de stijfheid blijft soms gedurende de dag. Wat zou het kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 12:39De klachten kunnen ontstaan, doordat je de circulatie afknelt in je arm. Probeer de hand onder je kussen vandaan te houden.
ReagerenAnoniem11 mei 2014 om 12:42zou dat ook de pijn kunnen verklaren? En wel vreemd dat het dan links meer is dan rechts, terwijl ik vaak wissel van zijde.. Ook merk ik dat mijn vingers vaak heel koud worden op de dag. Zijn er alarmsignalen, waar ik moet letten? Waarmee ik naar de huisarts moet zeg maar?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 12:54ieder mens heeft een favoriete zijde om op te liggen tijdens de slaap. Slaap je in een 1 of 2 persoonsbed?
ReagerenAnoniem11 mei 2014 om 13:03Ik slaap in een 2 persoonsbed momenteel, soms ook 1.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 13:15Wissel eens van slaapplek. Zo dwing je je lichaam een andere slaaphouding aan te nemen. Kijk dan of de klachten verminderen.
ReagerenAnoniem11 mei 2014 om 17:41Mocht dat niet zo zijn, waar moet ik dan aan denken qua aandoeningen?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2014 om 18:16Dan zou het een circulatieprobleem kunnen zijn dat ergens anders door wordt veroorzaakt. Maar dat dan met een vaatonderzoek te achterhalen.
ReagerenAnoniem12 mei 2014 om 08:57Ik vannacht op de rug geslapen, de stijfheid was minder maar nog steeds leken mijn handen wat gezwollen. Althans, ik kan het misschien beter omschrijven als een strakke, dikke (kussenachtige) huid tussen de verschillende vingergewrichten in. Wel merk ik dat sommige middelste knokkels pijnlijk zijn, hetzelfde geld gek genoeg voor mijn tenen nu ik er op let!
Reageren
Ook kraken de knokkels wat.John (moderator)
12 mei 2014 om 09:09Op de foto’s is op zich niets bijzonders te zien. Zie je wel verschil tussen links en rechts? Heb je los van je handen en voeten geen andere klachten van gewrichten?
Reageren
Ben je links- of rechtshandig? Wat doe je voor werk?
Gebruik je nog andere medicijnen, alcohol of drugs?
Heb je nog andere klachten of aandoeningen?Anoniem12 mei 2014 om 09:49Weinig verschil tussen links en rechts, ik ben links handig, heb zo nu en dan wel wat verspringende pijnscheutjes en stijfheid (knieën, schouders, heupen, ellebogen) maar niks extreems of ondragelijks. Verder ben ik aan het afstuderen en drink ik met enige regelmaat alcohol (3 x p week waarvan 1 x bijvoorbeeld meer dan 10 biertjes).
Reageren
Voor de rest heb ik een flinke hersenschudding gehad 2.5 jaar terug, en heb ik zo nu en dan wel eens last van angsten, waarvoor ik ook bij een psycholoog loop. Ook vaak vermoeid.Anoniem12 mei 2014 om 09:51Paracetamol ook trouwens, regelmatig!
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2014 om 10:18Misschien is het goed, om toch langs te gaan bij de huisarts en bloedonderzoek te laten doen. Vraag om onderzoek naar: ontstekingswaarden, leukocyten, vitamine B12, lyme en pfeiffer.
Reageren