- Anoniem12 mei 2014 om 10:55
Wat kunnen ze precies vaststellen met dat soort onderzoek?
En mag ik u wat vragen, ben u arts of iets dergelijks? U lijkt erg veel verstand te hebben van zaken!John (moderator)
12 mei 2014 om 15:54Met zo’n bloedonderzoek van worden vastgesteld of er eventueel gewrichtsontstekingen aanwezig zijn en of er wellicht sprake is van een virusinfectie. Ook vitamine B12 gebrek, kan dergelijke klachten veroorzaken.
Ik ben geen arts, maar wel medisch geschoold en opgeleid. Ik heb meerdere medische opleidingen gedaan.
ReagerenAnoniem12 mei 2014 om 16:08Kon direct bij de huisarts terecht, en heb vervolgens bloed laten prikken. Volgens mij wat reuma dingetjes, bezinking en crp en vitamine D. Ik zal laten weten wanneer ik de uitslag heb!!
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2014 om 16:13Dat komt dan aardig overeen met de dingen die ik aan gaf op de vitamine B12 na.
Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Reageren
Ik zie het wel hier op het forum.Anoniem16 mei 2014 om 15:39Onderzoek terug!
Geen reumafactor oid (ANA, ACPA etc allemaal in orde)
Bezinking in orde. Crp in orde.
Vitamine D tekort in orde.Verder geen prognose gehad.
Wat zou het in godsnaam kunnen zijn !!
Reageren
Snap er niks van.Brenda10 december 2017 om 12:06Benieuwd of je al weet wat het is inmiddels. Deze klachten lijken heel erg op de mijne.  Dikke stijve vingers.  Kan ze dan bijna niet buigen. Met name duim, wijs- en middelvinger. Meestal wel aan beide handen.  Een kant meestal erger dan de andere. Verstandig is om een doorverwijzing naar de  reumatoloog te vragen. Bij mij waren ontstekingswaarden en reumafactoren gemiddeld qua waarde (leek ok dus). Bij de reumatoloog werd AntiCCP waarde gecheckt. Een voorbode voor reuma. Moet normaal onder de 10 zijn (rokers zitten vaak rond de 10). Bij mij boven de 300! In combi met mijn klachten viel alles op zijn plek. Reumatische Artritus. Met medicijnen alles onder controle.
ReagerenKnuffie20 juni 2018 om 12:03Heb dezelfde klachten. Bloedtest huisarts wees uit dat het geen reuma is, geen vit. d tekort en geen jicht. Nu afspraak bij reumatoloog gemaakt. Heb me ziek gemeld.
Reageren