Zoeken Vraag het forum

Verzwikte enkel (?)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Een week geleden ben ik flink door mijn enkel gegaan op een trampoline toen iemand aan kwam rennen en ik maar met een voet op de trampoline stond. Ik viel op de grond maar ben daarna wel gewoon gaan lopen. Terug naar huis in de auto deed mijn enkel nog steeds veel pijn en normaal lopen ging niet (wel met een voet lopen en de andere mee sloffen). De enkel bewegen was erg pijnlijk maar ik zocht er verder niets achter. Toen ik ’s avonds mijn sok uit deed zag ik dat mijn enkel erg dik was en dat is die nu eigenlijk nog steeds, bij het bot/de bobbel aan de zijkant (buitenkant) van mijn voet is het gezwollen en bewegen is erg voelbaar en al snel pijnlijk (ik kan ‘m wel een beetje buigen maar het is al heel snel “te ver” waardoor het pijn doet). Ik ben niet naar de huisarts geweest maar vraag me wel af of het normaal is dat mijn enkel zo lang dik en pijnlijk blijft? Kan ik gewoon uitgaan van een verzwikking?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is op zich normaal dat je enkel er na een week nog zo uitziet. Maar ik denk wel dat je er goed aan doet om ermee naar je huisarts te gaan. Er zal toch even gekeken moeten worden of er niets is gebroken of gescheurd.

Reageren
Reageer op: Verzwikte enkel (?)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.