Zoeken Vraag het forum

Omgezwikte enkel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Diego

Hoi, ik heb donderdag mijn enkel omgezwikt. Erg last van gehad die zelfde dag. Nu is ie gezwollen maar niet verkleurd. Kan lopen en er op staan. Het doet geen pijn alleen af en toe steken. Lopen met een Steunband ging goed. Ik wil zondag graag voetballen. Weet dat het beter is om rust te houden maar ga het proberen. Iemand tips?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De enige tip die ik je kan geven is: Niet voetballen!!

Reageren
    Diego

Weet idd dat dat t slimste is.. Maar als k t toch doe. Tips? ?

Reageren
    John (moderator)

Bespreek het eerst maar met de verzorger/fysio van de club. Misschien kun je een bandage krijgen.
    soms moet je keuzes maken : nu spelen en wellicht vervroegd uitvallen en dan 3-4 weken niet meer spelen, of gewoon verstandig zijn en een weekje wachten met spelen

Reageren
    Diego

Oke, super bedankt!

Ik heb er nu nauwelijks last van en de zwelling is bijna helemaal weg. Voetbal met enkelsteun en tape het een beetje in. Aangezien ik eigenwijs ben zal ik wel spelen. De pijn valt mee, ben alleen bang dat hij weer omzwikt.

Nogmaals bedankt!

Reageren
Reageer op: Omgezwikte enkel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.