- schoenmaecker19 augustus 2011 om 18:09
Hallo,
Mijn vraag is alsvolgt;
Sinds 2 maanden heb ik een wondje op mijn teen die tijdens sporten vaak open ging door slecht schoeisel.
Na de winterstop van mijn sport zakte de ontsteking af en was bijna weg, sinds 2 weken ben ik weer aan het trainen en is de ontsteking weer gaan opspelen.
Er zit nu een korstje op de teen en onder de korst zit een glimmende rode bult die stekende pijn geeft bij wrijving.
Ben bij huisarts geweest en die stuurt mij door naar een medisch pedicure.
Deze pedicure gaat maandag aan de slag, maar intussen is mijn lymfeklier aan de zijde van de ontstoken teen (in lies) dik en pijnlijk, zou dit de oorzaak kunnen zijn van deze ontsteking?Groet,
H
3 reactiesReagerenbrenda A19 augustus 2011 om 18:28ja dat kan heel goed. de lympheklier reageert op de ontsteking.
Reageren
vond de huisarts het niet nodig om zelf in te grijpen?
ga met de teen een paar keer per dag in een warm Biotex sopje zitten.
als je meer klachten krijgt het weekend, zoals dikkere teen, warm, rood, een voet die opzet, koorts, neem dat contact op met huisarts,
sterkte, Brendaschoenmaecker19 augustus 2011 om 18:35Hoi Brenda,
Bedankt voor je snelle reactie, ik woon in België en ga ook daar naar de huisarts.
Klaarblijkelijk stuurt men dit soort zaken in België door naar een medisch pedicure.
Overigens is de klier na het bezoek aan de huisarts gaan opspelen, dus huisarts wist hier niet van.
Bedankt en ik ga eens mijn teen soppen!Gr,
H
ReagerenAnoniem9 januari 2015 om 14:44Hallo,
Reageren
Ik voelde opeens een ‘bobbel’ in mijn en was toch wat ongerust vooral omdat het wat pijnlijk was. Heb mijn huisarts opgebeld en hij zei dat dit niet noodzakelijk iets met de aders te maken had, het kan evengoed van een spier komen. Hij stelde voor om een ontstekingsremmer te nemen. Ik heb toch een echo laten nemen voor alle zekerheid. Uitslag: ontsteking van lymfekliertjes. De radioloog vroeg me of ik onlangs een ontsteking had gehad. Nee..tot ik zag dat een blaar op een teen ontstoken was, dik en rood. Dus dat was de oorzaak van mijn knobbel in de lies. Gedurende een week ontstekingsremmers nemen en het zou na een week moeten verdwijnen. De Blaar natuurlijk proper houden.
groetjes