- Martin21 juli 2011 om 10:53
Hallo allemaal,
een aantal maanden geleden had ik pijn aan mijn hak (hielspoor?) doordat ik waarschijnlijk op een scherpe hoek heb gestaan rond die spier / pees.
Daarna heb ik altijd een dikke sok om gehad om het te laten helen.
Alleen nu het geheeld is, heb ik last van een tintelend hak elke keer als ik er ‘normaal’ op loop, wat dus zorgt dat mijn voet nu altijd vlak op de grond komt i.p.v. normaal (hak eerst) om het nare tintelende gevoel te vermijden.
Nu vroeg ik mij af, wat dit is, en hoe ik het kan verhelpen, nog een paar maanden het afwachten?
Alvast bedankt.
7 reactiesReagerenSebas21 juli 2011 om 20:08Zou er een zenuw beschadigd kunnen zijn die deze tintelingen veroorzaakt? Door het trauma dat je gehad hebt?
ReagerenMartin21 juli 2011 om 20:48Lijkt me onwaarschijnlijk, want er is niks in mijn voet gekomen, ik ben alleen op iets gaan staan, iets wat je met een dunne deurdrempel met een scherpe hoek naar boven zou kunnen vergelijken.
ReagerenTheo21 juli 2011 om 21:09Ik vermoed ook een beschadiging, of beknelling van de zenuw, mogelijk als gevolg van zwelling van het omliggende weefsel.
ReagerenMartin21 juli 2011 om 21:54Dan zal ik even langs de huisarts gaan.
ReagerenNico21 juli 2011 om 22:16Bij een dergelijke kneuzing met dergelijk gering letsel verwacht ik weinig nieuws van de huisarts anders dan geduld om de zenuw weer te laten helen. Maar als je ongerust bent, ga dan gerust naar de huisarts voor bevestiging. Laat even weten wat de huisarts zei, als je wilt.
ReagerenMiranda1 maart 2019 om 11:21Saskia9 juni 2022 om 23:20Is heel vervelend gevoel. Ik heb ook tintelingen in mijn hak en ook onderkant voet. Als ik wandel dan wordt het erger. Als ik mijn hand op mijn voet leg dan voel ik de tinteling.
Reageren